saripapatya_ O an farklı ortamda başka davrandı diye bir şey yok maalesef doktorlar bunu anlamak için farklı davranıyorlar çocuğa. Önce gittiğiniz psikolog bu tanı için doğru bölüm değildi ama çocuk gelişimi uzmanı bu tanıyı koyabilir. 3 yaşını beklemeye de gerek yok 1 yaşında otizm tanısı alan bebekler var. Ama bu iş kesinlikle tek doktorla kalmaz, elinizden geldiği kadar doktorun görmesini sağlayın hepsinin fikrini ve görüşünü alın. Ayrıca bu çocuk otizmli hemen özel eğitime başlayın diye bir tanı olamaz, çeşitli testler var en başında bera testi geliyor. Bunu bir araştırın, otizm tanısı koymadan önce bu testin sonucu çok önemli. Çocuk uyurken kafasına bir sürü kablo bağlayıp beynine giden ses dalgalarının beyinde doğru yerlere gidip gitmediğini gösteren bir işitme testi. Bunları araştırın hemen çocuk otizmli rapor alın eğitime başlayın demek doğru değil. Siteminizi anlıyorum bunu kabullenmek çok zor, bizde belirtiler vardı ama uyaran eksikliği işe karıştırıldı. 3 aylık mis gibi bir eğitimle oğlum çok şükür yaşıtlarını yakaladı tamamen ekran ile ilgiliydi bizimki. Rapor almak aklımın ucundan geçmedi ama zaten otizm de yokmuş. Size ne deniyorsa hemen başlayın, rapor için biraz bekleyebilirsiniz özel eğitim ve ergoterapi veren bir sürü kurum var biran önce iyi bir yere gönderin ve aylar içerisindeki değişimini izleyin. Ben bu süreçte 2 ayrı kuruma götürdüm çok yoğun geçirdik bu süreci. Aynı zamanda konuşmasını desteklemek için oyun gruplarına götürdüm. Şimdi eğitimlerimiz bitti kreşe başladı, cümleleri var artık. O takıntılı, bizi duymayan, dediğimizi anlamayan, hiçbir komutu yerine getirmeyen çocuğum gitti bambaşka bir çocuk geldi🧿 En önemlisi hayatınızda ekran varsa bunu sıfırlamanız, uyaran eksikliği ile karıştırılıp otizm denen çok çocuk var. Eğitim çok önemli götürdüğünüz yer de çok önemli. Siz bu süreçte kendinizi çocuğunuza odaklayıp sürekli oyunlar oynayarak onunla zaman geçirerek 5 dk bile boş bırakmayarak onu tedavi edeceksiniz. Oyun oynarken ona bir şeyler öğretip beyin gelişimini sağlayacaksınız, sağlıklı yemekler yedirip beyin gelişimini daha da destekleyeceksiniz. Eğer bu birkaç aylık süreçten sonra çocukta ilerleme olmazsa o zaman otizm denebilir. Eğer ilerlemeniz gözle görünür şekildeyse zaten çocuk iyi demektir rapora vs gerek kalmaz. Allah yardımcınız olsun 🙏🏻