Metehan__annesi bu durumda lekelenme ne kadar az miktarda olsa bile adetten sayılır. Şafi mezhebinde adetin en az süresi 1 gün, hanefi mezhebinde ise 3 gündür. Şafi mezhebine göre en az süreyi aşmış bulunuyorsunuz, hanefi mezhebine göre ise yarın lekelenmenin devamı halinde üçüncü gününüzü doldurmuş olacaksınız. Dolayısıyla lekelenmeyi özür hükmünde değerlendiremeyiz. Bundan sonra lekelenmenin başladığı gün itibariyle hesap yapmanız gerekiyor. Hanefiyseniz 10, şafiyseniz 15 gün dolana kadar lekelenme devam ettiği müddetçe adet hükmünde olursunuz. Bu üst sınırı geçen lekelenmeler ise artık özür hükmüne girer. Gün hesabı yaparken 24 saat sonrasını baz alın. Örneğin pazartesi günü adet olduysanız salı günü birinci gün tamamlanmış olur. Mezhebinize göre 10 veya 15.günü tam doldurduğunuzda lekelenme devam ediyor olsa bile gusül abdesti almanız gerekir. Sonrasında özür hükmünde olursunuz. Özür hali ibadete engel değildir. Tek fark her vakitte yeni bir namaz abdesti almanız gerektiğidir. Orucunuzu da tutmanız gerekir. Lekelenme tamamen kesildiğinde ayrıca gusül abdesti almanız gerekmez çünkü zaten hükmen temiz olunan bir haldir. Kanamanız hiç kesilmeden devam ederse onda da şu hesabı yapacaksınız. İki adet arasındaki temizlik süresi her iki mezhebe göre de en az 15 gündür. Bu 15 günlük sürede kanama ne kadar yoğun olursa olsun ibadetler bırakılmaz. 15.günün dolmasıyla birlikte gördüğünüz kanama yine adet hükmüne girer. Hanefiyseniz 10 adet+15 temizlik süresi+10 adet …sırasını takip edeceksiniz. Şafiyseniz 10 yerine 15 adet olarak takip edeceksiniz. Çok karışık mevzular, elimden geldiğince yalın şekilde anlatmaya çalıştım inşallah anlaşılır olmuştur 😊🌺