toyanne bizim doktor şöyle anlatmıştı. Mesela 3-5 balonu iple bağlayın. Yandan da saç kurutma makinasını çalıştırın balonlar uçuşsun. Bebek de karşıda bumbooda otursun. Herhangi birşeyde de oturur da kalkıp saç kurutmayı ellememesi lazım tabii. Sonra sizde ben şimdi gidiyorum geleceğim bye bye diyip el sallayıp mutfağa beya diğer odaya girin. 2 Dk, 3 dk arttırarark durun.
Ben uygulayamadım. Büyük kızım 4 yaşında hala daha tek başına oynamıyor. İlla biri baksın biriyle oynasın. Çok nadir kendi kendine bişey yapar.
Ama küçük kızım 18 aylık, abladan kaynaklı daha az aktivite yaktığımız için kendi kendine takılıyor. Oynuyor. Oynarken gelip bişeyler söyleyip gösterip tekrar gidip oynamaya devam ediyor.
Çok üzerine düştükçe herşeyi siz yaptıkça sizsiz birşey yapamaz oluyorlar. Nizim bakıcı da beni uyarırdı büyük kızımda. Oyununa müdahale etme. Kendi oynuyorsa sen sadece bak diye ama işte istemsiz illa ayy ne yaptın, onu mu yaptın ne güzel yaptın, gel böyle yapalım vs vs çocuğu bağımlı yapmışım.
Bir de kreş şöyle bir öneride bulundu, yaşam alanınızın bir köşesine çocuk için oyun alanı yapın. Mesela salon veya mutfağın bir köşesine ufak bir oyun alanı. Siz orda oturruken kirap okurken ya da yemek yaparken çocuk da kendi oynasın. Böylece hem çocukla bağlantı da hemde herkes bireysel vakit geçirmiş olur gibi bir öneride bulundu.