beratcan3446 Birçok kadın jinekolojik muayene sebebiyle gusül abdesti alınması gerektiğini düşünüyor. Halbuki gusül abdesti sadece adet bitiminde, birliktelik sonrasında ve birliktelik olmasa da şehvetle akıntı gelmesi sebebiyle gerekir. Jinekolojik muayeneyi yapan doktorun kadın veya erkek olması, muayenenin el veya cihazla yapılması hükmü değiştirmez. Muayene sebebiyle gusül abdesti almaya gerek yoktur.
beratcan3446 hipokrat yemini eden doktor bile görse namahrem değil
Namahrem değil ifadesi yanlıştır güzel kardeşim. Tabi ki doktor namahremdir fakat dinimiz sağlığı her konuda öncelediği için avret mahallinin doktor tarafından görülmesine ruhsat veriyor. Bunda da önceliğimiz kadın doktor olmalıdır, olmadığı takdirde veya daha çok uzmanlık gerektiren durumda mecburiyetten ötürü erkek doktora avret mahallini açmak caizdir. Fakat gusül gerektirip gerektirmediği bambaşka bir mevzudur. Muayene esnasında kişiden şehvetle akıntı gelme ihtimali oldukça düşük olduğu için kadın-erkek doktor farkı aranmadan gusül gerektirmez diyoruz. Eğer şehvetle akıntı gelirse tabi ki gusül gerekir ama dediğim gibi bu çok düşük bir ihtimaldir. Kişinin yıkanırken yanlışlıkla elinin girmesinde de hüküm aynıdır. Şehvetle akıntı gelmediği müddetçe bu tür fiiller gusül gerektirmez 🌺