-Beliss güzel kardeşim meseleyi sadece kıyamet gününde hangi isimle çağrılacaktan öte görmek durumundayız. Bir müslüman hassas duruşunu hayatının her alanında gösterme gayreti ve mücadelesinde olmalıdır. Bu hassasiyet elbette Allah’ın Kur’an’da içki ve türevleri için kullandığı “şeytan işi birer pislik” ifadesini hayatında sempatik hale getirecek herşeyden de uzak durmasını gerektirir. Dinimizde anne-babanın çocukları üzerinde hakları olduğu gibi çocuğun da anne-baba üzerinde hakkları vardır. Bunlardan biri de anlamı güzel bir isim konmasıdır. Dinimizde katı bir şekilde yasaklanan ve dolayısıyla haram hükmünde olan bir içeceğin adını sırf fonetiği güzel diye koymak dinî hassasiyetle bağdaşmaz ve çocuğun anlamı güzel isim konulması hakkını da elinden almak olur. Tabi ki isim tercihi anne-babaya aittir, herkes bu hassasiyet üzere bir yaşam sürmek mecburiyetinde de değildir. Ben sadece sorunun dinî hassasiyet yönünü ele aldım. Tercih kişiye kalmıştır 😊🌺