Esengul-4646 güzel kardeşim hamilelik şüphesi oruç bozmak için bir sebep olarak kabul edilemez. Birçok kişi hamile olduğunu düşünür ama aslında hamile değildir. Bu durum şuna benziyor, adet dönemi hiç şaşmayan ve düzenli olan biri daha adet kanını görmeden “bugün nasıl olsa adet olacağım, oruca hiç niyetlenmeyeyim” diyemez çünkü ortada bunun kanıtı yok. Ne zaman kanama görürse o zaman orucunu bozar. Sizde de durum böyledir, sadece şüphe üzerine hamilelik ruhsatını kullanamazsınız. Kaldı ki daha mercimek tanesi kadar bile olmayan boyuttaki bebek oruçtan etkilenmez. Hamile olduğunu bilmeden oruç tutan birçok kişi var. Bu sebeple orucunuzu bozmanız geçerli bir mazeret olarak kabul edilemez. Fakat şu detay da önemlidir, sahura kalkmadığınızı söylüyorsunuz, dün akşam vaktinden itibaren dille olmasa bile asgari düzeyde kalben niyet getirdiniz mi? Yani oruç tutma düşüncesiyle mi yattınız? Eğer kalben de olsa niyet getirmediyseniz orucunuz geçerli olmadığından bozmanız halinde kefaret de gerekmez. Niyet getirdiyseniz de bu durumda bozma gerekçenize bakarız. Durumunuzun zorluk derecesini biz değil ancak siz bilebilirsiniz. Nefsinizi arkada bırakarak vicdanınızla gerçekten devam edemeyecek kadar kötü olup olmadığınızın muhasebesini yapmalısınız. Basit bir kötü olma durumuyla sağlığı ciddi anlamda etkileyecek kötü olma durumu arasında fark vardır. Eğer kötü olma haliniz o âna mahsus ve kendiliğinden geçebilecek durumdayken siz bozmayı tercih ettiyseniz kefaretini tutmanız gerekir. Ama hakikaten ciddi boyutta etkilendiyseniz keyfiyetten değil zaruriyetten bozmuş olduğunuz için kefaret gerekmez, sadece bugünün kazasını tutmanız yeterlidir 🌺