Bende hem mama hem meme veriyorum. Ancak sabah akşam vermek yerine emzirdikten sonra bebeğinizi takip etmeniz daha doğru olur. Örneğin, yenidoğan bebek ortalama 30-90 cc yemesi gerekiyor. Ve yedikten sonra çiş takibi yapılması, uykuya rahat geçmesi, memeden tatmin ayrılması çok önemli. Diyelim ki, sizin sütünüz besliyor ve 40cc kadar emdi ortalama. Baktınız hala aç görünüyor aranıyor, 20cc daha verir bir öğünü bitirirsiniz.
Biz yoğun bakımdan yeni çıktık ve oradaki hemşirelerden, bebeğin takibi yapılarak bu düzenin nasıl yapılacağını öğrenmiştim.
Mesela ben, geceleri önce mama sonra meme veriyorum çünkü memede uyuyor.
Gündüz de önce meme sonra 30-40 cc mama veriyorum. Bazen de 20cc. 3 saatte bir besliyorum.
Ancak şöyle de bir durum var, beslenme saatini kaçırmamanız gerekiyor.
Diyelim bir memeyi 20 dk verdiniz, gazını çıkarın diğerine geçin. Onu da 20 dk verdiniz. Baktınız bebekte hala biraz tatminsizlik söz konusu tekrar gaz çıkarıp 20-30cc mama verip bir öğünü bitirebilirsiniz. Tamamen bebeğinizin o anki ihtiyacına bağlı bir düzen kurmalısınız. Sabah akşam vermek gibi kesin çizgilere uymak yerine, her öğünü düzenli şekilde yaparsanız ikiniz için de daha iyi olur. 🥰
Bir de tavsiyem her biberonu vermeyin. Sizi reddetmesin. Kaşık biberon gibi alternatifler daha önemli bu süreçte bebeğin emme refleksinin gelişmesi ve memeyi reddetmesi için.