Vanilyaaa benim de aynısı başıma geldi, bebeğim ilk ayını sürerken doğum kilosunun altına düştü, doğum yaptığım hastanedeki doktoru beni ağlata ağlata mama başlattı ki ben mama hiç istemedim, biberon hiç istemedim. Hemen bir danışman ile iletişim kurdum o da beni emzirme danışmanlığı için bir pediatriste yönlendirdi, ilk etapta emzirme ve kilo tkaibi üzerine idi artık bebeğimin doktoru oldu. )) Öncelikle sakin olmak lazkm zira prolaktin (sütü üreten hormon) çok ekstrem bir şey olmadıkça kesilmiyor yani aslında vücut süt üretiyor. Ama oksitosin (sütü dağıtan hormon diyelim) dengesi bpzulunca biz süt kesildi, azaldı, bitti sanıp panik oluyoruz. Birincil koşul, emzirmeye devam etmek. Sonra bol bol su içmek, kesinlikle dengeli beslenmek, süt artırır diye Abuk subuk şeylere abanmamak.. oksitosini artıran şey, bebeğin emmesi. Bana doktor biberonla ver demişti ama emzirme danışmanı pediatristimiz asla dedi. Kaşık veya fincan mesela alternatif besleme şekli ama fincanı biz beceremedik, kaşık da çok uzun zaman aldı. Mamayı, 5 numara kateter ile verdim. Kateterin ucunu göğüs ucuna ikiştirip yukarıdan bantladım böylece hem emdi, hem mama aldı. Mamanın enerjisi ile çekerken epey süt de çekti, o çektikçe de sütüm arttı. 2-3 hafta kadar zmaan içinde de süt vs her şey yoluna girdi, zaten işin içinde mama olunca kilo alımı çok normal. Mesela hastanedeki doktor her memeden sonra mama dedi, pediatristimiz öyle verdirmedi mamayı, belli bir miktar ve sayıya oturttu, ona göre verdik.