ipeek0807 1 yaşa kadar zaten cocuk ek gıda ile doymuyor ki ana besin mama veya anne sütü. 1 yasa kadar tadım hep geçiş süresi zaten doysun doymasın anne sutu veya mama hep oluyor. Biz ona mama meme dısında besin kaynagı var bak diyoruz aslında o da kesfediyor bırakın dagıtsın mıncırsın agzına götürsün veya götürmesin ama keşfetsin kokusunu seklini dokusunu aklının bir kösesine kaydediliyor. Sizde yiyin aynısı cıgneyin karsısında bak bizde yiyoruz gibi. Kendi başına yemeyi bilmiyor daha demişsiniz ama siz müdahele ettikçe o biliyorki siz agzına sokmayı deneyeceksiniz o da istemeyecek bence önüne koyun keşfetsin sizde normal yemegınıze devam edin yiyin sohbet edin o da düzene ayak uydurur zaten siz zorlamayın birde agzını devamlı silen oluyor ıslak mendil tadı sevmiyorlar yemek bitince zaten en başlarda dusla son buluyor. Agzına götürmeye en başında başladık 1 yaşa doğru. 2 yasında kasıkla catalla yemeye başladı döküyor mu evet ust baş kirleniyormu evet ama kendi kendine yemesi daha bilinçli ne yediğini biliyor. Bende isterse desteklerim hala 2-3 kasık sonra kendi devam eder. 3,5 yasında hala elle yeme isteği oluyor ara ara o da normal bence