Rabisdman1905 Merhaba arkadaşlar bebeğim çok yavaş kılo alıyor ve mamayıda reddedıyor, doktorum 4,5 aylıkken ek gıdaya gecelim dedı aranızda benım gibi erken ek gıdaya gecmiş olan var mı neler verdiniz bebişlerinize nasıl başlamalıyım yardımcı olur musunuz
Yagmur08 Rabisdman1905 kuzum ek gıdaya da geçsen mama yı da mutlaka vermeye devam etmen gerekecek. Mama değişikliği yapabilirsin bebelac gold var Sarı onun tadı da güzel . Ek gıda sadece tadım yaptıracağın için kilosuna pekte faydası olmayacak. Hatta şöyle söyliyim 6.ayında bile Ek gıda ya başlayan bebekler için bile kilo alımı olmayabilir endişe etmemeleri gerektiğinden de bahsediyorlar. Kitaplardan internetten ve doktorunun önerip bahsettiği Ek gıda başlangıçlarıyla ilerleyebilirsin. Hasta olmasınlar da kilo bi şekilde alınıyor kendini üzme 🫶🏻
KumsalDerya Rabisdman1905 sakın şekerli şeylerle baslama neyle başlarsan onla gider yoğurt kesinlikle alıştır önce yoğurt ver yumurta sarısı çorba tarzı başka yeşilliklerle çorba yap
Sibelmuc Rabisdman1905 Var Biz 4 ay 6 günlükken başladık. Doktor ilk başladığım ay ssdece patates ve sebzeler (patates hepsinde var,içindeki sebzeler değişecek şekilde) o ay bitimine doğru Tahıllar,ve 6.ayda meyveler şeklinde devam ettik. Tadımları uzun tutmadım zaten yemezse bırakıp zorlamadım başka zaman tekrar denediğimde yediği de oldu yemediği de. Patatesli yemeklerine zeytinyağı mutlaka koyun. Bir de mama içiyorsa son gece mamasına bi çay kaşığı zeytinyağı ekleyin tok tutar ve kabız olmaz. Ayrıca doktorunuz başlayın dediyse başlayın erken başlamanın zararı yok korkmayın.Gidip kola şeker yedirmediğinzi sürece sebzelerin bağırsaklarına zararı yok.
Rabisdman1905 almilabuss randevuyu 5inci ayına vermiş doktorumuz gidince soracağım ama gidene kadar fikir olsun dıye soruyorum aslında nasıl başlamam gerekli neler vermem gerekli hem doktorada danışırım burdan alacağım bilgileri
almilabuss Rabisdman1905 bence duyduklarınıza göre başlamayın. Bağırsaklarını zorlayıp durumu daha da kötü hale getirebilirsiniz. Belkide bir başka doktora daha danışsanız daha iyi olmaz mı? 180 gün kuralı çocuğun bağırsak gelişimi için bastıra bastıra söyleniyor, ek gıda da ters teperse daha çok zorlanırsınız
Rabisdman1905 almilabuss benimde aklıma geliyor aslında hatta bu postu açarken kesin linçlenicem dedim😂 ama inanın doktorum çok iyi bir doktor güvenıyorumda 4.5 aylık dedi ama ben kafama göre başlamam zaten randevumuzu bekleyeceğim sadece ek gıda için sıfırım nasıl başlayacağım ne vereceğim bılmıyorum😣
almilabuss Rabisdman1905 neden linçlenesiiin doktor demiş sonuçta ama insan korkuyor bişey olursa diye. Vallahi benimde pek bir fikrim yok ek gıda ile ilgili ama kitaplar var onlardan alacağımm
buglemin_annesi08 Rabisdman1905 bizde 4.5 aylıkken başladık sana örnek olmak için söylemiyorum canm sadece tecrübemi söylüyorum kızım çok atilgandi hep ilgisini cekerdi sofra bende ufak ufak sulu yemeklerin içine çok küçük parmak ucu kadar ekmek banıp veriyordum çay kaşığıyla ev yogurdu veriyordum yoğurdu çok verirdim Allah’a şükür çok da iyiyiz bı sıkıntımız yok ev yoğurdu verebilirsin tadımlık yani
Rabisdman1905 almilabuss evet doktorun söylediğini özellikle belirttim ondan😃 evet bende sipariş verdim kitaplardan bırkaç sayfa takıp edıyorum ama cok seçenek var hangısınden nasıl başlayacağız bebeğimiz hemen alışacak mı bakalım 🤔
Rabisdman1905 buglemin_annesi08 ya benim kızımda öyle biz yemerken ağzını oynatıyor yemeklere atlıyor hatta bende üzülüyorum yiyemıyor diye 😂 teşekkür ederim bilgi için doktorumla konustuktan sonra karar vereceğim yoğurt aklımda 🙏🏻
Rabisdman1905 Yagmur08 ya kılo alımını etkılemıyorsa neden doktorum başlayalım dedi o zaman kafam karıştı şimdi 🥲bebelac bugun aldık kaşık biberonla vereceğim bakalım kabul edecek mi bu arada evet çok haklısınız kızım cok şükür sağlıklı ama işte ınsan anne olunca herseyi kafasına takıyor🥰
Yagmur08 Rabisdman1905 1-2 aya daha da hareketleneceği için oluşabilecek az kilo alımı,kilo vermeye dönüşmesin diye başlatalım demiştir.
Rabisdman1905 KumsalDerya sebze ile başlamak meyve ile başlamaktan daha iyiymiş sanırım meyvenin şekerli tadına alışıp sebzeyi sevmıyorlarmış dediğiniz gibi
KumsalDerya Rabisdman1905 ewet ben şekerli şeyler yedirdim hep şimdi sebze yemekleri yemiyo yoğurt bile bıraktı Aptamil bile yemiyor artık onu bile cici bebe yiyor
KumsalDerya Rabisdman1905 brokoli çorbası yapabilirsiniz karnıbahar robotdan geçir blender geçir tadımlık verin hep küçük tencere belirle bebeğe göre günlük yap yedir