Dorugunannesi25 Kızlar oğlum bir ay sonra tam 2 yaşına girecek eve asla cümle kurmuyor. Anne baba ağaç çiçek bebek vb gibi kelimeleri var ama cümle kurmuyor. Geri mi kaldık acaba Siz neler yaptınız konuşmasının gelişmesi için yardım edin lütfen çok üzülüyorum.
egeninanns Dorugunannesi25 bol bol kitap okuduk , 0 ekran , tv tablet bilmiyor hala . Bi de bol bol konuştum. Yaptığım yemeği bile anlattım . Kelime kartları , kitaplar da çok etkili oldu
Haydinn Dorugunannesi25 bazen ne yaparsan yap geç konuşur 🥹 bolca iletişim kurmaya devam dışarı çıkıp park akranları ile bir araya gelme iyi gelebilir
Pol34 Dorugunannesi25 sizin oğlunuzdan bir kaç gün büyük kızım var, her şeyi söylüyor İngilizce falan kelimeleri var ama ikili cümlesi yok gibi bir şey. Ben de takılıyorum bazen yaşındayken falan da Baya kelimesi vardı ama ikili cümle kurmuyor. Kelimeleri arka arkaya sıralıyor gel gel falan diyor sayıları sayıyor ama anne gel falan demiyor.
PoMomyy Dorugunannesi25 benim oğlum 2.5 yaşında cümle kurması yok çevremde oğlumdan sonra doğan bütün çocuklar cümle kurunca bende bu hafta kreşe yazdırdım iki gündür yarım gün kreşe götürüyorum çok umutluyum
Dorugunannesi25 Haydinn öyle haklısın sadece 3. 4. Kişiler sürekli neden böyle neden konuşmuyor deyince insan üzülüyor ne yapacağını şaşırıyor 😒
Haydinn Dorugunannesi25 insanların da art niyetli olduğunu düşünmek istemiyorum ama üslup cok önemli ve her bebekte bir olmuyor sonuçta ☺️ biraz daha zaman verin
Dorugunannesi25 Pol34 Hah aynen bizimki de öyle. Doktoru şuan da ‘’Anne su ver ‘’ gibi cümle kurması gerektiğini söylemişti
Dorugunannesi25 PoMomyy İnşallah etkisini görürsün bende Erzurum’da yaşıyorum çok bi yer yok onun yaş grubu için ama araştırıcam
1bussra PoMomyy merhaba 2 ay geçmiş yazınızın üzerinden su an nasıl konuşması acaba gelişme var mı cümle kuruyo mu
Angelll35 Dorugunannesi25 biraz çocuktan kaynaklı galiba bu durum benim kızım aşırı hareketli hiç yerinde durmaz hiç kitap okumayamadık bir sürü zeka kartı aldım aldı yırttı ısırdı hiç bişey gösteremedim 24 aylık 18 aylıktan beri cümle kuruyor ama öyle böyle değil bugün bana diyor ki anne yağmur açılmış hadi dışarı çıkalım geç kaldık 😂 anne işe gitti baba işe gitti bugün hava çok güzel bebeğim uyuyor gürültü yapmayın vs aklıma gelmeyen bir sürü şey ama kızım kalabalıkta büyüdü ve ben hep bebekliğinden beri konuştum ne yaparsam yapayım hep konuştum hep anlattım bebekler onları kaydediyor sonra bir anda dökülüveriyor bu arada 18 aylık olana kadar tv telefon da hiç vermedik onunda etkisi olduğunu söylüyor doktor
Dorugunannesi25 Angelll35 Maşallah ne güzel çok güzel yetiştirmişsiniz. Bizim ki biraz telefona bakıyor yemek yerken ama sadece o da sık değil demekki çok etki etmiş oğluma 🥺
Angelll35 Dorugunannesi25 şu an benimki de bakıyor engel olamıyorum ama en az şekilde vermeye çalışıyorum dili de çözüldü artık o yüzden çok kasmıyorum zaten kendisi de hareketli olduğu için eline alsa bile telefonu 5 dakka sonra sıkılıp bir yerlere tırmanıyor 😂 yinde de bol bol konuşun ben doğduğu günden itibaren hep konuştum gazını çıkarmak için dolaşırken emzirirken altını alırken hep konuştum hep muhabbet ettim onunla erkenden kelimeleri öğrendi 18 aylıktı bayağı cümle kurmaya başladı gün içinde ne yaptığını kimin geldiğini nereye gittiğini herşeyi anlatıyor maşallah 🧿
Dorugunannesi25 Pol34 ya yerim Allahım hepsine hayırlı ömürler versin sağlıklı ömürler 🤲🏼 inşallah bizimle sohbet edecekleri günler de gelir
AseLBebek26 Dorugunannesi25 öncelikle ekranın azi çoğu olmuyor kötü etkisi oluyor muhakak deneyimledim kesinlikle sıfır ekran bolca kitap ( adeda yayınları yukselen zeka vb) ve bol bol dışarı çıkarma