Eymenpasam2019 Merhabalar arkadaşlar. Bebeğimin sag kulak altında bezelye kadar bir şişlik farkettik ve emzirirken yada uyurken sola daha rahat sağ tarafinaysa daha zor yani vucuduyla birlikte döndüğünü farkettik. 30 günlüktü bunu farkettigimizde. Üniversite hastanesi cocuk cerrahına yönlendirdi cocuk doktorumuz. 47 günlükken cocuk cerrahına gittik. Egzersiz dedi sag sol tarafa one arkaya ve sag yana ve sol yana diye 3 şekil gosterdi. Bu 3 hareketin birini 12 kez ve diger iki hareketi de 12ser kez yapmamız soylendi. Birkac gün yaptık ve bıraktık sonra tekrar kontrolumuz oldu bir ayın sonunda gittik ve gark yok dedi doktor. Bu egzersizleri mutlaka yapın aksatmayin cocugunuzun boynu eğri kalacak diye açık açık ilk kez soyledi. Bu kadar önemli oldugunu bilseydik diger yapamayip aksattigimiz ayı da mutlaka atlamadan yapardık. Gerçekten cok üzgünüm o zaman dilimi için. Bqzen açık açık soylemiyorlar ne oldugunu. Egzersiz yapın deyip gondermisti diger sefer. Simdi son gittiğimizde açık açık söyleyince ve hastaligin adınında tortikollis olduğunu ogrenince araştırdım şok oldum. Son kontrolden geldigimden beri aksatmadan egzersizlerini yapıyorum. Günde dört defa her hareketi 12 ser kez. Bebegim ağlıyor karariyor ama yapiyorum mecburum onun iyiligi icin. Cok zor bir süreçten geciyoruz. Bilen varsa yazsin ne olur. Başından geçen varsa beni aydinlatsin. Basiniza gelmediyse de en azindan dua edin ne olur iyilessin bebegim😔😔
yaybebegi Eymenpasam2019 benim bebeğimde şişlik yoktu ama hep kafası sol tarafa bakardı sola düşerdi bende 18 günlükken farkettim çok araştırdım bize degil dediler ama ben yinede hep kafasinı diger tarafadw güclendirmek adına egzersiz yaptırdim. anladığım kadarıyla bebeginiz 2 aylık civarı halen daha egzersizlerle tedavi olacak kadar erken bir zamandasınız pişman olup hiç bu zor sürece birde ekstra stres yüklemeyin düzelecektir inşallah. Çok araştırdım demiştim ya çoğunlukla 6 ay öncesi farkedilip tedavi uygulandiğinda büyük oranda geçiyormuş. Bu arada instagramda bebekrehberi sayfasına göz atın oğlu tortikolisti ve maşallah şuan hicbirseyi yok sabitlenmiş hikayelerinde var tottikolis şeklinde orda bahsediyor.
ruveydaensar Eymenpasam2019 çok geçmiş olsun egzersizlerle geçiyorsa ihmal etmeyin, geçmişe de takılmayın . Rabbim acil şifalar versin inşallah 🤲🏻 sağlıkla büyüsün 🌸
Angelll35 Eymenpasam2019 benim kızımda da vardı ve biz geç farkettik 4 aylık falandı herhalde tam hatırlamıyorum doktor egzersiz verdi ama zar zor yaptık çocuk yaptırmıyordu çok ağlıyordu kafasını diğer tarafa asla çevirmiyordu ama doktorumuz çok ileri değil 6 aylık olunca düzelir dedi biz egzersizleri de doğru düzgün yapamadık ama düzeldi gerçekten 6 aylık olunca şu an 2 yaşında hiç bir şeyi yok çok şükür 🙏🏻
Semadovi Eymenpasam2019 merhaba sizin yaşadıklarınızı bende yaşadım çok çok zor bir süreç büyüdükçe o hareketleri yapmak istemez ağlar o ağladıkça içiniz parçalanır. Kafasını tutmaya başladığında bi tarafa eğrilik olur daha çok kahrolursunuz hepsini okadar iyi anlıyorumki. Ama korkmayın öncelikle bir fizyoterapistten yardım alın muhakkak onlar çok daha farklı egzersizler yapıyor ve evde yapmanızı istiyorlar şuanda kızım 1 yaşında ve 2 aylıktan beri çok uğraştım asla vazgeçmeyin egzersizlerden belki kısa sürede bir değişiklik olmuycak ama sonunda olucak inanın. Ama fizyoterapist şart. Hep eğik tarafından bişiler gösterin. Taşırken eğik tarafını kolunuza yatırıp hafif kaldırarak meyilli olarak taşıyın. O taraftan emzirirken kolunuzu boynundan hafif yukarı meyil vererek emzirin. Fizyoterapistte neler yapmanız gerektiğini söyler. Tek söyleyebileceğim ihmal etmeyin. Bu hareketler çok önemli. Kısa sürede olmasada belli bir süre zarfında değişim muhakkak olucak. Şükürler olsun biz toparladık. Allahım şifanızı versin inşallah
Roza28 Keşke ihmal etmeseydiniz ama artık yapacak bir şey yok. Devam edin, hatta doktora danışarak gerekirse özel destek alın egzersizler için. Egzersizle geçecek durumda ise geçecek inşallah, zaten yapmadığınız için düzelme olmamış.
Eymenpasam2019 Roza28 egzersizle geçer diyor doktorlar. Elimden geleni yapmaya çalışıyorum. İnşallah düzelir
ozlemmm Fizyoterapistlerden de destek alın isterseniz. Geçmişe takılmayın bu saatten sonra ne yapılabilir ona bakın
Eymenpasam2019 ozlemmm biraz daha fazla dönmeye başladı diger tarafina. Yani açısı genisledi gibi ama tabiki doktor ne dicek bakalım. Mesela sol memeye biraz vucuduyla birlikte dönüyordu şimdi sadece boynunu cevirebiliyo. İnşallah işe yarar egzersizler. Yaraycak gibi duruyo. Teşekkürler
Eymenpasam2019 yaybebegi bebegim 5gun sonra 3 aylık olacak. 18 gundur de surekli egzersiz yapiyorum ve ilerleme var gibi. Bu arada çok teşekkür ederim sayfaya bakıcam
Eymenpasam2019 Angelll35 yaa gerçekten mi. Cok sevindim sizin adınıza. Darısı bizim başımıza. En azından bana umut oldunuz ya. Yazdığınız için çok teşekkür ederim
Eymenpasam2019 Semadovi amin çok sağolun. Sizin adınıza sevindim. İnşallah benim oğlumda düzelir. Aksatmiyorum muhakkak yapiyorum egzersizleri. Her ayda kontrolü var. Götürüyorum. Simdi bu ay duzgun yapmış olacağız. İnşallah guzel haberler duymayi umuyorum. Biraz farketti gibi ama inşallah bakalım ne olacak. Tedbir insandan takdir allahtan. Ben tedbiri yani egzersizleri aksatmadan yapmaya calisicam. Elimden ne gelirse yapıyorum. Yazdığınız için de cok sagolun allah razi olsun
Mahimdeniz Merhabalar biz 17 günlükken sünnet için cerrahiye gitmiştik cerrahi farkedip ultrason istedi tortikollis çıktı. Fizik tedaviye gidiyoruz şimdi daha 2 aylık bile olmadık. Ama yapılan egzersizler evde yapabileceğim şekilde bile değil gayet zor bence ihmal etmeyip bence sizde fiziğe başlayın yarısından sonra o sertlikte yumuşama oldu bizim inşallah tamamı bitince daha iyi olcak. Puset ana kucağı ya da sepetine koyunca boynunun altına havlu sarıp koyuyoruz dengeli gözüksün diye tortikollis yastığı var onu da aldım ona da koyuyorum sakin olduğu zamanlar da bebeğim kolik. Emzirdiğimde bende o sertliğe masaj yapıyorum bebe yağıyla. Umarım hepimizin ki geçer ve gider 🙏🏻
Eymenpasam2019 Mahimdeniz umarım inşallah geçer. Bu arada benim bebeğimde kolikti ama yeni bir şurup önerdi doktorumuz. Cocuk melek oldu desem yeridir. Seviyoruz gülüyor aguluyor egzersiz yapiyoruz haliyle rahatı bozuluyor sadece o yuzden agliyor artik. Karni şişiyordu gazı cok oluyordu. Aman Allahım ne zor günlerdi ama geçti şükür suan sadcee uykusu gelince mizmizliyor birde acıkınca. Yani normal bebek gibi. Biz hep kucagimizda gaz cikariyoduk sekilden sekle giriyoduk. Sadece sustugu yer memeydi. Biraz uyuyup tekrar kabus geri geliyordu feryat figan. Sonra nurse harveys collex şurup aldık şuan cok mutlu. Gunde 3 kere bir çay kaşığı veriyorum. Alin derim👍
Turgayaras2746 Eymenpasam2019 aynısı benim oğlumda vardı ben egzersizler yaptım geçti büyüdükçe geçiyor emin ol bende çok üzülmüştüm
Turgayaras2746 Eymenpasam2019 doğumdan kaynaklı birşeymiş ben normal doğum yaptım haznede kaldı çocuk ıkınamadım benim suçum yani
Eymenpasam2019 Turgayaras2746 bence kendinizi suçlamayın. Ben sezeryan oldum bu bebeğimde yine de oldu yani. Anne karnında yanlış pozisyon da durmaktan da oluyormuş
Hi-fa-Ni-sa Eymenpasam2019 Çok geçmiş olsun. Rabbim tez zamanda şifa versin inşallah. Benim kızımda da olmuştu. Doktorum hiç iyi yonlendirememisti beni maalesef ve 6 sene önce bu kadar bilinçli değildim. 1 yaşında fizik tedavi almaya başladı ama hiç bir gelişme olmadı. En son doktorumu değiştirdim. Gittiğim doktor çok geç kalınmış dedi ve hemen ameliyata aldılar. Şimdi çok iyi şükür. Boynunda dikiş izleri kaldı ne yazık ki. O yüzden asla ihmal etmeyin ve tek doktorlada kalmayın derim. Gittiğiniz doktor aynısını dese bile.
Eymenpasam2019 Hi-fa-Ni-sa bizim doktorumuzda öyle dedi. Egzersizleri yapamazsan 1 yaşında ameliyata alırım ama yinede normal insanların baktığı açıdan bakamaz dünyaya dedi. Peki sizin bebeginiz nasıl tamamen mi düzeliyor ameliyatlaerak ettim. İnşallah düzelmiştir. Bir sorun çıkmaz ileriki zamanlarda. Cok gecmis olsun. Biz egzersiz yapıyoruz suanlik. Cok erken tanı gerekiyormuş. 20 gündür aksatmadan yapıyorum. 85 günlük olduk yani 3 aylık olmasına 1 hafta var
Hi-fa-Ni-sa Eymenpasam2019 Yo hayır şuan gayet normal insanlar gibi. Bi sıkıntı yok çok şükür. Ama keşke ameliyatsız normale donebilseydi. Rabbim sizin çocuğunuza da tez zamanda şifa versin inşallah ☺️