Atlasinaannesii merhaba canım 🌺
Bizde de çoklu besin alerjisi vardi doğumdan itibaren belirtiler gösteriyordu 45gunluktu diyete girdiğimde 8.ayda son buldu. Diyetim içerisinde bilerek hiç bir kaçak yapmadim. Bir iki kere haberim olmadan kaçak yapmıştım. Annem reçele tereyağ atmış mesela haberim yoktu 1 çay kaşığı yemiştim.
Kızımda döküntü,meme reddi,ishal,gürültülü,yeşil mukuslu kanlı kaka, egzema, konak,hırıltılı nefes vardı.
Çoklu besin olarak ileri seviyede süt, normal duzeyde susam ve bugday, az seviyede yumurta vardı en azından testte tespit edilen bunlardi 😅
Buğday alerjisinde çavdar yiyebilirsin demesine aşırı şaşırdım açıkçası. Bana yulaf bile yasaktı halbuki yulafta gluten bile yok 🤷🏻♀️ düşük seviye buğday alerjiniz olabilir o yüzden çokta problem etmemiş olabilir.
Doktorum bana her alerjenin belirli bir tolere seviyesi olduğu, o seviye geçince tepki verdiğini söylemişti.
Düşük duzeyde bugdayiniz varsa tolere seviyesine kadar tuketebilirsin demek ki 🥰