1 yaşına yeni girmiş bir bebeğim var. Tecrübesiz anne olduğum için bazen çocuğumda sıkıntı var mı yokmu saçma sapan şeyler takılıyor kafama hele şu instagram annelerini gördükçe 😅 Bazı şeyler oluyo a bnm çocuğum yapamıyo diyorum.
Mesela 1 yaşa yeni girdi ama düzeltilmiş 10.5 aylık. Prematürelik bi sorun yaşamadım herşeyi çok şükür yolunda zamanında gitti.
Mesela anne,baba,abla,ece,mama,dede,hapşu,gel,hadi
ikili kelime olarakta anne gel , ece abla,anne hadi
Bunları söylüyor. Alkış yapıyor. Çak yapıyor.Merhaba diyince elini uzatıyor. ben hapşurunca oda yalandan hapşuruyo öksürüyo fln.
Bunlar tamam güzel ama asla oyuncakla oynamıyor. Yaşı için erkenmi ? Yani şöyle kitaplarını alıp inceliyor. Ayıcık vs oyuncakları sadece ağzına sokuyo. Saklan diyorum beşikte saklanıyor ce yapıyor. Ses çıkaranlarıda alıp oraya buraya vuruyo. Beraber oyuncak oynayalım istiyorum kule diziyorum onu yıkabiliyor. ama bul takları vs hala anlamıyor atmıyor içine. Kaçıp duvara tutunup sadece duvarlara vurup ses çıkarıyo 😁
Kendi alıştırma bardağını tutup su içemiyor. Bişeyler yiyemiyoduda önüne koyduğumu mıncıklayıp işaret parmakla bırakıyor. Ama bisküvi veriyorum eline onu ısırıp yiyor.
Bazen bazı durumlar oluyoki işte bu çocuk niye yapamıyo fln diyorum. Çok saçma olduğunu bende biliyorum ama annelik işte. Stres.
Henüz yürümüyor buarada tutunup duvarda koltukta öyle yürüyor sıralıyor.
Baybayı bitürlü öğretemedim mesela en kolay ve her bebeğin yaptığı şey.
Gibi gibi…