Symnlrg oğul kelimesi Eski Anadolu Türkçesinde “evlat” anlamında kullanılıyordu. Cinsiyet belirtmiyordu. “-an” çokluk eki ile birlikte “evlatlar” manasına geliyordu. Sonradan anlam daralmasına uğradı ve yalnızca erkek evlat anlamında kullanılmaya başlandı. “Oğlan”daki “-an” ekinin de çoğul eki olduğu unutuldu. Tek bir evladı ifade eder şekilde kullanıldı. Bütün bınları niye yazdım bilmiyorum. Ben de galiba edebiyatçı yönünü durduramadım, galeyana geldim sizin yazınızı görünce. 😆