Sevgili anneler ,
Burada birçok meme reddi ile ilgili post açtım. Sonunda 1 haftadır eski emme düzenimize dönmeye başladık. Hem de hiçbir emzirme desteği almadan.
Bu süreçte biberon ver , mama ver emmesinden iyidir , ağlatma diyen çok oldu. Ben hiçbir zaman memelerimden vazgeçmedim çünkü geri dönüşü olmayacağını biliyordum ve emzirmemek sürekli biberona mamaya bağıml olmak çok korkutuyordu .
Bizim sürecimiz 10.Haftada atak ile başladı 14.haftaya kadar devam etti 1 hafta sonra 4 aylık olacağız . Bebeğim her ağladığında istekli olarak emen mutlu bir bebekti bir anda memede ağlamaya kendini atmaya acı çekiyormuş gibi davranmaya başladı. Emdikten sonra sanki o süt ona anlık gaz yapmış ya da ağzında yara varmış gibi sıçrıyordu zıplama hareketi yapıyordu.
Sağ meme sol meme yaparak ağlaya ağlaya süreci zar zor tamamlıyorduk tek ağlamadan emdiği zaman 4-5 saat emmediği zamanlardı ama aç olduğunu biliyordum herkes toktur diyordu ama inanmıyordum çünkü bebeğimi tanıyordum .
Bu arada doğduğu günden beri biberon vermedik. Mama almadı. Bu yüzden bu redde çok şaşırıyordum gaz etkiliydi ama hergün gazı olduğunu düşünmüyorum 5 hafta boyunca stresli bazen modu düşük anlar yaşadım her yolu denedim ayakta emzirdim yatarak emzirdim oturarak onu anlamaya çalıştım . Metsil kullanıyorduk sab a geçtik bu süreçte. Masajlar yaptım . Geçen haftaya kadar hiçbir değişiklik yoktu yaklaşık 1 haftadır eski düzende emziriyorum yani saat başı mızmızlığımız halen var ama memeyi geri alıyor emmek istiyor en önemlisi emme rutinimiz saat başına döndü . Bu bile mutluluk verici. Genelde dikkatini dağıtıcı şeylerin olmadığı ortamda emzirmeye özen gösteriyorum önce ayakta başlayıp oturtabiliyorum tamamen onu takip ediyorum . İnanın hem çevre baskısı çok yorucu bir süreçti ama geçtiğini düşünüyorum umarım bir daha tekrar olmaz . Memelerimden vazgeçmediğime memnunum çünkü her yerde benimleler ve en güzel güven bağı olduğunu düşünüyorum 😇 umarım bunu yaşayan annelere motivasyon olur 🥰umudunuzu kaybetmeyin