Hiziralininannesi46 Ramazan ayında niyet öğle ezanının okunmasına yaklaşık yarım saat kalana kadar getirilebilir. Sahura kalkamamış olmak oruç tutmamaya bir sebep değildir. Muhakkak sahura kalktığınız günlere nazaran biraz daha zor geçer ama kesinlikle sahura kalkamamış olmanızı mazeret olarak görmeyin. Mide bulantısı da orucu bozmanıza ciddi bir mazeret olamaz. Güzel kardeşim, farz olan orucun öneminin gerçek anlamda farkında olun. Başkalarında da bunu duyuyorum, niyet getirmedim o yüzden oruç tutmayacağım diyorlar. Şu ayırımı bilmek zorundayız, oruca başladıktan sonra kasıtlı olarak orucunu bozanlara kefaret gibi ağır bir ceza veriliyor. Ama neticede bu kefaret kulun günahının affına vesile olacak fiilî bir gayret örneğidir Allah katında. Oysa oruca hiç niyetlenmemek orucu kasten bozmaktan kat kat daha tehlikelidir. Çünkü Allah hiç niyetlenmemiş olanlara kefaret gibi bir kapı bile aralamıyor. Direkt emri çiğnemiş olmanın büyük günahını yüklenmiş oluyorlar. Bu sebeple her ne durumda olursanız olun muhakkak o günün orucuna niyetlenin. Olur da sağlığınızı ciddi anlamda olumsuz etkileyecek bir durum yaşarsanız keyfiyetten değil zaruriyetten bozmuş olacağınız için kefaret gerekmez, sadece o günün kazasını tutmanız yeterlidir. O yüzden şimdi vaktiniz varken hemen niyetlenin ve dirayetli davranın. Olur da istemsiz bir şekilde kusarsanız bu durum kusma miktarına bakılmaksızın oruca zarar vermez. Kasıtlı kusmada ise ağız dolusu olup olmamasına göre hüküm değişir. Bu anlattıklarım çerçevesinde durumunuzu değerlendirebilirsiniz 🌺