3 aylık çok küçükmüş, bir şekilde emziğe alıştırın sürekli deneyin. Emzik vücudunun bir parçası olmadığı için sonradan kayboldu, eskidi gibi nedenlerle daha kolay bıraktırılabiliyor.
Benim oğlum 2 yaşımda, doğduğundan beri parmağını emiyor. Emziğe alıştıramadık biz malesef. Emzik alınca meme reddi oldu, bıraktık memeye tekrar döndü. Bundan 2 ay öncesine kadar sadece sol baş parmağını emerdi, emmekten yara olunca yara bandı yapıştırmıştık, o sırada sağ baş parmağını da emmeye başladı🤦🏻♀️ parmağını emerken diğer eli de koynumda olur, atlet ya da sütyen askısı ile oynar. Bu iki hareket birbirine bağlı, parmak ağıza gitti mi el koynuma gider. Çalışan bir anneyim, akşam bakıcıdan almaya gittiğimizde kucağıma gelir gelmez parmak emmeye, askımla oynamaya başlar. Onu rahatlattığına inanıyorum. Ama askımla oynamasına artık tahammül edemiyorum. Gece saatlerce oynamak istiyor, ellenmekten sinir uçlarım kımıl kımıl oluyor, dokunulmak bir çile haline geliyor. Uykuya geçişlerde ve beni çok özlediği zamanlarda iyice artıyor bu davranış. Gündüz dışarıda parkta ya da başka çocuklarla oynarken aklına gelmiyor ama ne zaman başbaşa kalsak kucağıma gelir parmak emmeye başlar. 4 yaşına kadar normal olduğunu söylemişti bir pedagog, parmak emerken başka şeylere yönlendirin demişti. Uykuya geçiş haricinde yönlendiriyorum hadi şunu oynayalım bunu yapalım gibi, ama uykuya geçerken neye yönlendireceğim ne yapacağım o kısım muamma. Böyle devam edecek galiba. Çok takmamaya çalışıyorum. Etrafta büyükler aaa parmak mı emiyorsun gibi laflar edince susturuyorum. Bu ara çok bisiklet istiyor, parmak emmeyi ve askıyla oynamayı bıraktığında büyümüş olacaksın, o zaman alacağız diyoruz. Hemen parmağını çıkarıp bıraktım anne bisiklet alır mısınız diyor yavrum, ama tabi 2 dk sonra yine bilinçsizce parmak emiyor. Yani bilen birileri varsa yardım etsin Allah rızası için, nasıl geçer bu parmak emme, askıyla oynama davranışı.