Asyaaabal Adetim lekelenme olacak sekilde 12-13 gun suruyor. 10. Gunden sonra özür kani oluyor. Bu gun 10. Gun. Simdi abdest alip orucumu, namazimi kilabilir miyim yoksa 11. Gün mu temizlenmeliyim? Bilgisi olan var mı?
MeReYa Asyaaabal Lekelenme kan olmadıkça gusüle engel değil ki. Siz adet sonrası lekelenmeyi adet mi sayıyorsunuz? Kan değilse adet bitmiş demektir. Özürdür o lekeler.
NihansMom Asyaaabal 10.gun gusül abdestinizi aldiktan sonra namaz için her vakit başında abdest almanız gerekiyor yani leke devam ederken özür sayılırsınız öğle vaktinin abdestiyle ikindi namazıni da kilamazsiniz abdest her vakit alınması gerekiyor
joyfulmom Asyaaabal 10. Günden sonraki özür kanı diye geçiyor. Yani siz bugün sahurda gusül alıp oruç tutup namaz kılabilirsiniz
NursenaT Asyaaabal ilk gun saat 12 den basladıysa adetınız 10 gun saat 12 ye kadar beklersınız sonrasında gusul alıp ıbadetlerınıze devam edersınız kanama veya lekelenme devam edıyosa namaz ıcın her vakıt de normal abdest almanız gerekor oruca da devam edebılırsınız
joyfulmom MeReYa arkadaş zaten özür olduğunu biliyor sorduğu soru 11. Gün mü 10. Gün mü gusül almalıyım yönünde 🤓
Asyaaabal MeReYa evet bunca zaman hep oyle saydim. Bir turlu bitmiyor diye uzuluyorum ben de. Lekelenmeye dondukten sonra gusul mu almaliyim yani
MeReYa joyfulmom Asyaaabal Şöyle söyleyim o zaman kanama bitip leke geldiği zaman gusül alınır oruç tutulur ve her namaz için abdest alınır 😊 O 10 gün mevzusu ara kanamalar için.
Aselllll MeReYa yanlıs bılgı vermeyın ne demek leke gelsene kan olmadıgı ıcın adet sayılmaz akıtının rengi normale dönene kadar 3 ve 10 gun ıcerisinde tüm renkler adet sayılır
Asyaaabal Aselllll ben de ilk defa duydum boyle bir seyi. Sonucta onceden gelmeyen leke adet zamani geliyorsa kandir. Kahverengi akintim yok çünkü😄
MeReYa Aselllll Asyaaabal Adet öncesinde gelen leke kan sayılır. Çünkü adet zamanı gelmiştir. Adet sonrasında gelen leke kan değil ise kahverengi ise adet bitmiş demektir. Gusül alınır. Bu leke gusül gerektirmez. Özür sayılır ve her namaz için normal abdest alınır. Mesela kanaması 5 gün süren 6. gün lekeye döndüyse gusül alır. Düzenli adet gören birisi için bu böyledir. Adet öncesi leke adet başlamış sayılır. Adet sonrası leke kan değil ise özürdür. Kişileri yanlış bilgilendirmekten Allah’a sığınırım.
Aselllll Asyaaabal ya bilmiyorlar bıde ınsanları yanlıs yönledırıyorlar bılgı sahıbı degılsen yazma zorla değil kı akıntı kahverengıde gelebılır adet bitimine yakın ama bıtmıs sayılmaz kendı rengine dönene kadar
Asyaaabal Aselllll evet bende oyle biliyorum. Beyaz akinti gelene kadar adet sayiliyor. O da yanlis biliyor demek ki, burdan okuyup dogrusunu ogrenebilir kime niyet kime kismet🥰
MeReYa Aselllll İlahiyat fakültesi mezunuyum bildiklerim ile amel ediyorum. Sorana da bildiklerim dahilinde cevap veriyorum. Evet zorla değil. Yardımcı olmak istiyorum. Düzenli adetlerde durum benim dediğim gibidir.
Aselllll Asyaaabal tabıkı bilmeye bılır canım ınsan herseyı bilemez hepımızın bılmedleı var ama benım bı konuda bilgim yoksa yönlendirmem helekı İslamı konularda