BedriyeMinaMoms doğduğu günden beri hergün kakasını yapan bebeğim 4cü ayına girdiği anda yapmamaya başladı. Tuvaleti geldiği anda bacaklarını kasıyordu, mümkün değil ne masaj nede bisiklet sürüşü hareketi yaptıramıyordum. Aynı şekilde çevremdeki birçok anne, çocuk doktorumuzda dahil sadece anne sütü alan bebeklerde 10 güne kadar kaka yapmama normal demişlerdi. Zeytinyağı mı içirmedim poposuna mı sürmedim, kulak çubuğu ateş ölçerle mi uyarmadım! hatta havalar sıcak su kaybı olur diye su bile içirdim. 1 haftayı geçmesine rağmen yapmıyor yapmıyordu. Bazen çok şiddetli ağlamaları oluyor ve ben Gerekmedikçe fitil asla kullanmıyordum. Fitil olarakda gliserinli kansuk fitili kullandım hemen yaptı. Çoğu kez gözyaşı bile döktü yavrum. 1 ay bu şekilde geçti. 5ay kontrolümüzde doktorumuz kabızlık olabilir bu sebeple günlük yarım ölçek osmolak, Makatta da zorlanmadan dolayı sanırım biraz kızarıklık olduğu içinde anestol krem ve bacoderm kullanmamızı söyledi. 1 hafta 10 gün daha bu şekilde devam ederse çocuk cerrahına bir göstermemizi tavsiye etti. Makatta belki darlık olabilir dedi. Nitekim FİTİLSİZ 40 gün! kaka yapmayınca çocuk cerrahına gitmemiz gerekti. Ve makatta iç kısımda kocaman bir çatlağımızın olduğunu öğrendik. Doktorumuz anestol kreme devam edebileceğimizi ekstra yanında fito kremin bu tür çatlaklara çok etkili olduğunu söyledi. Ayrıca çocuk cerrahı anne sütü alan bebek 10 gün kaka yapmaz diye bişey yok olurmu öyle şey 3 günden sonra yapmazsa sıkıntı olur kabızlık başlar dedi. Yaklaşık 2 haftadır kremlerimizi düzenli kullanıyoruz. Her bez değişiminde sırasıyla sürüyorum. Çok şükür ki fitilsiz neredeyse hergün kaka yapmaya başladık, hatta dün 2 kez yaptı. 1 hafta sonra çocuk cerrahında yine kontrolümüz olacak. Biz büyük olarak bir kaç gün tuvalete çıkamayınca ne sancılar çekiyoruz yemek bile yemek istemiyoruz. O minnacık bedenler bu acılara nasıl katlanıyor düşündükçe içim parçalanıyor. Son zamanlarda yolda avm de aynı aylarda bebek anneleriyle sohbetimizde aynı durumları onlarında yaşadıklarını öğrendim. Makattaki zorlanmadan oluşan bu çatlak kabus gibi bişey. Sadece anne sütü alan bebek belki kolay kolay kabız olmayabilir ama çatlak problemi olma olasılığı oldukça yüksek. Nacizane tavsiyem böyle birşeyden şüpheleniyorsanız çocuk cerrahisine vakit kaybetmeden gösterin derim. Çok geçmiş olsun, inşallah bunlara gerek kalmadan düzelir evladınızın sıkıntısı 💗