Tazeanne00
Aytensen
Uzun süre tutabilirsiniz. Metabolizma takip edin. Freudi yazanlar var. Ama bütün uzak doğu, orta Asya 6 aydan sonra daha doğrusu oturmayı öğrendikten sonra tuvalete alıştırmaya başlıyor. Çünkü insan doğduğu andan temiz olmak gibi içgüdüsü oluyor. Yenidoğan bebeği bile takip ederseniz çiş yapmadan önce sinyal verir ve 3 yaşına kadar çocuk dışkısıyla beraber gezmesi ne kadar doğru ben bilmiyorum, bu alanda uzman değilim. 3 yaşında aklı ermiş bir bireydir artık. O yüzden siz bu konuda karar aldıysanız bu kararınızdan vazgeçmeyin, çocuğunuza da iyilik yapmış olursunuz. Çocuklar çok akıllıdır, anlatın buraya çiş yapılır diye klozet yada lazımlığı, çişini ve kakasını yaptıktan sonra gösterin bu senden çıkıyor diye, 2-3 yaşında çocuklar kendi kakasını görünce stres yaşıyor. Erkenden gösterdiğiniz zaman böyle olmuyor. Yemek yada sıvı verdiniz diyelim, 1 -1,5 saat sonra çişe tutun sormadan, rutinleştirin, zaten rutine alışınca tutmayı öğreniyor, kas gelişmemiş falan bunlar hikaye, çünkü uyarılmadan kas gelişmez, tıpkı emeklemezse yürümek için ayak kaşların gelişmemesi gibi. 1 yaş 2 aylıkken çişi gelince pipi demeye başladı. Şimdi 2 yaş 8 ay, kendisi tuvalete koşarak gidiyor çişiyim yada bok diyor. Bir de kağıdı koparıp kendisi silmeye çalışıyor, tabi daha başaramadı, ama deniyor. Gece bezi bıraktığımızda aynı şekilde anlattım gece beni uyandıracaksın diye, ama gece kendim uyanıp zorla çişe tutardım, 1,5 yaşa kadar böyle devam etti. Artık gece kalkamıyoruz, sabaha kadar tutuyor. Bir de biz Mersin’de oturuyoruz, sıcağı çok etkiledi. Psikolojik sorun yaşar diyenlere de inanmayın.