Babybloom teknoloji anlamında bu kadar hassas ölçümler yapılıyorken eski dönemlerde ne yapıldığının kıyası doğru olmaz. Birçok hükümde bilim ve teknolojinin gelişmesinin katkılarını görmek mümkündür. Kişisel olarak görmek yerine hassas ölçüm yapan bir cihazın sonucuna uymak çok daha tatmin edicidir. Aksi takdirde herkes kendi gözünün gördüğünü kabul edecek olursa imsak vakti konusunda tam bir tefrika çıkar. Neticede dakikası dakikasına herkesin aynı vakitte görüş birliğinde bulunmaları mümkün değildir. Ümmetin birliği çok önemlidir, özellikle Ramazan gibi mübarek bir ayda ümmet olarak daha çok birleşmeli ve birlikte hareket edebilmeliyiz. Diğer türlü herkesin farklı vakitlerde yeme içmeyi kesmesi oldukça dağınık bir görüntü ortaya çıkarır ki bu da ümmet ruhuyla bağdaşmaz. Diyanet bu vakti zayıf kaynaklarla ortaya çıkarmıyor, böyle ağır bir mesuliyetin altına zaten giremez. Bunun için güçlü gerekçeleri varken şahsî olarak içimize sinmese bile birlik ruhunu kaybetmemek adına bu vakti esas almak daha isabetlidir ❤️