Cnsy00 Lütfen başından geçenler cevaplasın ..44 günlük bebeğim cildindeki sarılık geçmedi üçüncü gün gittiğimizde 12.6 çıktı yatmaya gerek yok kontrol edin emzirin dediler öylede yaptık hep kendi uyandı hiç bi belirtisi yoktu geçer diye bekledik hep ama fark olmadı hiç bugün tekrar gittik hastaneye kulaktan ölçtü kulak memesi 17 iç kısım 11 çıktı doktor genel durumunu normal buldu ama bi çok kan istedi teoid karaciger vs bakmak için totalde 2000 küsür tuttu ve biz kararsız kaldık yaptırmadık şimdi sorum şu bu günden sonra her bulgusu normal bebeğe ne tedavi uygulanır doktora sordum cevap vermedi geçiştirdi sırf özel hastane test yaptırmak için yapıyormuş gibi hissettim ne yapmalıyım sizce uzayan sarılık bi biraz daha beklemeli miyim yoksa testleri yaptırmalı mıyım 😢
Alpmommy_ Cnsy00 öncelikle geçmiş olsun aynı durumu yaşayan biri olarak yazıyorum benim bebeğim şuan 2 ay beş günlük doğduğunda kimse sarılık vs demedi topuk kanı için 5. Gün sağlık ocağına gittiğimde aile hekimimiz biraz sarılık var 2 saatte bir emzir dedi öyle de yaptım 40 günlükken kalça usg kontrol için çocuk doktorumuza gittiğimizde kendisi de rengini sarı gördüğü için tahlil istedi kandan değerimiz 9 ciltten 11 çıktı (devlet hastenesinde takibi yapıyoruz) bu değerlerin sorun teşkil etmediğini ama takibe devam etmemiz gerektiğini söyledi 3 hafta sonra tekrar gittiğimizde yine kan verdik bu sefer değerimiz 8 çıktı yani demem oki bence yaptırma
Sevdapl Cnsy00 uzamış sarılık dedilerse başka test yaptırmayın, bizimki uzamış sarılıktı. 3 aylık olmasına bir hafta kala geçti. Tek çaresi emzirmek veya doymuyorsa mama vermek.
ma2023 Cnsy00 canım aynı sorun bizde var. Bende tesadüf yazını gördüm. Gözlerinde sarılık kaldı bebeğimin. Doktora 40. Gün muayeneye gittiğimizde kan testi istedi. Elinden damla damla alıp çok ağlattıkları için ben o gün yaptırmak istemedim. Bi ay daha bekleyemez miyiz dedm. Max 10 gün bekleyebiliriz dedi. O yüzden yarın kan vermeye gidicez. Şuan 46 günlük bnmde bebeğm. Ben gebelik kolestazı yüzünden erken doğum yaptım. Safra açısında problem yaşadığım için bebektede problem oldumu acaba diye doktor endişelendi. Ama sana yazanlarda 3 aya kadar uzayanları görünce biraz rahatladım. Hiç bi zaman yüksek değer yoktu. Değeri 7 çıkmıştı doğduğunda. Bakalm yarın kaç çıkıcak 🥺
Linabuse1002 Cnsy00 uzamış sarılık canım benimki gini benım bebeğimde sarıydı değeri 9 du ama kafası vıcudu sarıydı her goren sarı bu cocuk dıyordu test istedi doktor az cıktı değeri kendı kendune gecer dedı uzun surer dedı emzırdım ustune mamada verdım 40 ından sonra rengı dondu 🥰
Cnsy00 Alpmommy_ bebeğinizin durumu normal mi uykusu emmesi cişli bez sayısı kakası benim hepsi normal bugün o kadar canım sıkıldı ki o kadar muayene parası veriyoruz doğru düzgün cevap vermeden bi ton kan istedi değerlerine bakmak için bende bir süre daha gözlemlemeye karar verdim
Alpmommy_ Cnsy00 evet bizimde herşeyi normal çok güzel kaka yapıyor kendisi acıkıyor uyanıyor hiçbir sorun yok ama hala gözlerinin kenarlarında sarılık hafiften var en son da gözlerdeki geçiyormuş bence sizde varsa yakınlarınızda bir devlet hastanesinde kan verebilirsiniz içinizin rahatlaması için öyle büyük testlere hiç gerek yok yavaş yavaş geçer dediler bir yakınımızın bebeği de 3. Ayında tamamen geçmiş o zamana kadar bizdeki gibi seyretmiş oda zamanla geçiyor herhangi bir tedavi ilaç vs verilmiyor yani
Cnsy00 Sevdapl doyuyor bana göre kendi bırakıyor memeyi tekrar deniyorum almıyor ağlamıyor açım diye 44 günde 2900 den 4250 olmuş
Tazeanneee76 Benimde bebegim 19 günlük sarilik degeri 14 cikmisti doktor hem emzir hem mama ver sariligi dengeler mama dedi ve bol bol günes isigi almasini sagla dedi 3 gün sonra 11,5 düstü cok sükür 🤲🏽hala doktor takibindeyiz
Cnsy00 Tazeanneee76 bende mama verebilirim sürekli emzirmeyi deneyeceğim saate bakmadan alırsa mama destekleyeceğim bi kaç gün
Cnsy00 ma2023 ben testleri yaptırdım çok iyi bi doktor buldum yüzde 99 bişey çıkmayacak dedi ama yüzde birlik de olsa riske atamayız dedi enfeksiyon falan çıkarsa antibiyotik uygulamalıyız yoksa ileride böbrek yetmezliği olabilir dedi birçok şey anlattı yaptırmasaydım vicdanım el vermeyecekti ve sarılığı da 14 çıktı bekleyeceğiz zamanla geçecek inşallah
Saretiryaki Cnsy00 hiç gerek yok ilk 15 gün riskli zaten düşmeye başlamış o devam eder 3 ayda düzeldi kızım hatta o zaman bile ciltte 6 çıkmıştı şimdi kar topu gibi anlıyorum korkuyosunuz bende öyleydim ama korkmayın Allahın izniyle geçer o uzamış sarılıktır geçer yani
Cnsy00 Saretiryaki içimizde kalmasın istedik ve testleri yaptırdık neyse şükürler olsun temiz çıktı anne sütü sarılığıymış bekleyeceğiz geçmesini
ma2023 Cnsy00 biz bugün yaptrdk bu defa 5 çıktı. Karaciğer ve safra testleri temiz çıktığı için anne sütü sarılığı dedi doktorumuz. Korkacak bişey olmadığını söyledi.Dün bende çok endişeliydim bugün rahatladım.
Cnsy00 ma2023 sizin az çıkmış yine benim baya sarı 14 çıktı açbütün testleri temiz ama bekleyeceğiz kendiliğinden geçecek sizde endişenlenmeyin inşallah en kısa sürede iyileşecekler
Alpmomy Bizimde sarılık 18 çıktı fototerapi yapıldı 2 gün ışığa konuldu bebeğim daha 15 günlüğüz. En son 9 a düştü sarılığı. Takipteyiz haftaya tekrar bakılacak değere. İnşallah hepimiz şifa buluruz birdaha yaşamaz bebeklerimiz 🙏
Ysmndmrl Cnsy00 benim kzım da da vardı ama vücuduna inmedi sadece yüzüne eve gözlerinde vardı kan uyuşmazlığından kaynaklı olduğunu söyledi dr 40. Gün kontrolünde 6 küsürdü ama tam hatırlamıyorum ama kızımın ten rengi ancak 3. Ayda tam düzeldi sanırım o zaman geçmişti. İçinize sinmiyorsa başka doktorada danışın isterseniz birde size önerim bebeklerin ilk yıl masrafı çok oluyor tamamlayıcı sağlık sigortası yaptırın testler ve muayene ücretsiz sadece 15 yl katılım payı ödüyorsunuz