depremzedeannee Öncelikle sağlıkla bebeğinizi kucağınıza alın 🥰
Normal doğum yapmadım, kıyas yapamam.
Sezaryen doğumda beni zorlayan sonda olmustu. Cikartildiktan sonra bir süre boyunca idrar tutmakta sorun yaşadım. Bu sorunu kuzenim yaşamadı mesela. Tabii ki dikiş ağrısı vs oluyor onlar ayrı.
İlk birkaç saat hep yatıyorsunuz, 5,6 saat sonra sondaniz çıkıyor ve yurutuyorlar sizi.
Eğer biraz gayret ederseniz sürekli yürümeye ,hareket etmeye çalışın çünkü yürüdükçe o agri daha çabuk atlatiliyor tabi hastanede sizi yurutmelerindeki amaç gaz çıkarmanız. Bağırsak sorunu olmadığından emin olmak istiyorlar.
Benim kocaman bir göbeğim vardi ve doğumdan sonra göbek düştüğü için dikislere degiyordu canım çok aciyordu. Doktorunuza danışıp bir korse edinebilirsiniz veya korse olmasa da biraz gobegi kaldıran şeyler rahat etmenizi sağlar.
Dikişler varken öksürmek ve gülmek çok sancılı oluyor,yastıgi dikislere bastırınca oksurup gülerken daha hafifliyor acisi😅
1 haftaya toparlanmis oluyor insan hemen hemen. Dikiş bakımı için doktorunuz krem yazar muhtemelen,doktorum bana 5.gun muayenesinde fito ve madecassol yazdı, 10 ar 10 ar gün kullanıp bıraktım.
Sezaryen bandaj alabilirsiniz bir iki tane ,hastaneden eve geçtiğinizde duş alıp, o bandi tazeleyebilirsiniz 3. Günde çıkartmistim ben ,bir daha takmadım,dikislerin kuru ve temiz olduğundan emin olmak yeterli 😊
Şimdilik aklıma gelenler bu şekilde, bir sorunuz varsa yardımcı olabilirim bildiğim kadariyla, çok geçmiş olsun 🥰