Sehirdegeceyarisi doğum günü kutlu olsun 🥰
normalde elin yatkın mıdır? Profesyonel pasta yapar mısın sık sık? Ben pasta yaparım sık sık ufak bi eğitim almıştım. Çok da severim yapmayı ama şeker hamuru ile çalışmak çok baska bi boyut. Çünkü gerçekten güzel olmasını istiyorsan ciddi profesyonel çalışman gerekiyor. Şeker hamuru marsmelovdan yapmak iyi bi fikir değil bence. Bence de güzel bir kaplama kreması yapıp renklendirildi kullanabilirsin. Elsalı süsler satılıyor onlarla da süslersin pastayı. Tabi yine sen bilirsin.
Mesela pandispanya hazır alacaksan uno tavsiye etmem cidden çok parçalanıyor. Tema pastalarda daha sert pandispanya kullanılır içine meyve konulmaz çok. Hatta şeker hamuru kullanacaksan kaplama kreması olarak buttercream (sert yağlı krema) yapmak daha iyi bi fikir olur. Şeker hamuru için ortamın sıcaklığı bile önemli. Mesela ben çikolata ile süsleme yapacaksam metal bir tepsiyi buzlukta dondurup onun üzerinde çalışıyorum. Yoksa şekli bozuluyor eriyor vs.
O kadar profesyonel olmasa da olur diyorsan sıkıntı olmaz ama.. içinden geldiği gibi yap.. tek tavsiyem sert bir pandispanya kıvamlı bir krema
Kullan çok katlı yapma. Çok katlı yaparsan da şişlerle sabitle mutlaka. Bir de klasik şeker hamuru kullan.
Eltim yeğenim için rica etti bu cuma deniz kızı konsepti ile pasta yapıcam. Gıda boyası ve süsler kullanarak yapmayı planlıyorum şeker hamuru sevmedikleri için..