Simay0123 Kademeli diyebiliriz.Ben sürecimizi yazayım belki yardımcı olur. Memeye çok bağlıydı kızım. Emerek uyuyordu ve gecede çok uyanıp emmek istiyordu. Zor bırakır diye düşünmüştüm ama öyle olmadı. 21 aylıkken kestim. Ama 1-2ay kadar her gün annecim memelerde süt azalıyor. Sen artık büyüdün. Sütler başka bebeklere gidicekmiş onlarda büyüsün.Ama memeler hep burda istediğin zaman sevebilirsin gibi cümleler kurdum. İlerleyen haftalarda bazen meme emmek istediğinde örneğin sağ memeyi vermedim annecim burda süt kalmamış diğerini emelim dedim. Öyle devam ettik sabahları ama gece hep verdim.Gündüz sayısını azaltayım ya da gece önce bırakayım gibi bir kademe olmadı çünkü memeye gerçekten çok düşkündü. Kesmeye kesin karar verdiğim gün artık ne gündüz ne gece kesinlikle vermedim. Sütlerin bittiğini vs söyledim ama sevmesine tutmasına izin verdim . Gündüzleri aklına gelince böyle yaptık. Gece emerek uyuyordu ama bunu da şöyle yaptım. Kesmeden önce ki ay emerken kitap okuyup saçını okşamaya alıştırdım. Kitap okuyup saçını okşamaya devam ettim meme vermedim. İlk 2-3 gece biraz beni zorladı. Ağlamadı ama uyandığında meme aradı. O yüzden temas ihtiyacı var diye ayakta gezerek kucağımda salladım. Bir süre sonra kabullendi. Memeye yönelince kendisi sütler bitti demeye başladı. Bu şekilde birkaç haftaya sormayı da kesti aklına gelince sevdi sadece. Kaynanam bu çocuk memeyi bırakamaz diyordu 2 günde bırakınca çok şaşırdı kolay bıraktı sandı ama ben öncesinde çok işledim kızımı bu aşamaya getirmek için. Umarım siz de başarırsınız. Ve bu arada gece en az 10 kere uyanan çocuk hiç uyanmadan uyumaya başladı