Dnzokmsss bizdede 5buçuk aylıkken kanda bakılmıştı. Kanda neye alerjisi olduğu değilde alerji değeri belli oluyor. Benim oğlumun kanında alerji değeri yüksek çıkmıştı. Deri testini doktorumuz önermemişti, 3yaşından küçük bebeklerde deri testi sonuç vermeyebilir ya da yanlış sonuç verebiliyor yapmayalım bebeğe eziyet olur demişti. 3yaşında hala şikâyetleriniz geçmemiş olursa o zaman deri testi yaparız neye alerjisinin oldugunu bulmak adına demişti. Bize de atopik dermatit yani aşırı kuru ciltli dendi. Besin alerjisi belirtileri yok ama sadece tatlı şeyler ve çikolata yediğinde de çocuğum da kızarmaların arttığını gözlemledim ve onları vermiyorum. (Babası arada gizli veriyor hemen çocuk kızarıyor anlıyorum🤦♀️) onun dışında atopicontrol kremleri kullanıyoruz. Çok ağır olduğu dönemlerde doktor kontrolünde kortizonlu kremde kullandık. Sadece krem kullanmak yetmiyor ama. Deterjanı şampuanı vücut losyonu ıslak mendili vesayre bu gibi ürünlerin hepsini katkısız temiz içerikli kullanmak gerekiyor. Çamaşırlarını yıkarken çift durulama yapıp ütüleyerek giydirmek gerekiyor. Duş süresini kısa tutmak lazım en fazla 4-5dk. Ve vucudunu duşta liflememek gerekiyor, elle köpürtüp durulamak lazım. Yünlü giydirmemek gerekiyor, bütün kıyafetleri pamuklu ve sıkmayan rahat kıyafetler olmalı. Atopicontrol kremleri de günde en az iki kere sabah akşam tüm vucuda uygulanmalı. Bu önlemlerle atopi kontrol altına alınabilir ancak. Yani kaşıntı giderilir ve kızarıklıklar söner ama bırakıldığı anda tekrarlar çünkü dediğim gibi bu yöntemler atopiyi geçirmez hafifletir kontrol altına alır. Atopi eğer bebeklik alerjisiyse kendiliğinden geçen bişey. Geçene kadar bu önlemlerle devam edilmeli. Bizde tamamen geçmedi ama baya azaldı. 2yaşa doğru gidiyoruz bakalım inşallah 2yaşından sonra geçer geçmezse de yine bu önlemlerle 3e doğru gidip hala geçmezse o zaman deri testi yaptıracağız Allah izin verirse ama inşallah bebeklik alerjisidir de geçerde gerek kalmaz🙏 size de geçmiş olsun inşallah tüm yavrularımızda geçer giderde rahatlar yavrularımız🤲💕