penyy Kızlar hamileyken detaylı ultrasonda oğlumun sok böbreğinde hafif büyüme vardı. Doktor doğumdan sonra kontrol ettirmemizi söyledi. Oğlum şu an 5 aylık. Radyoloji uzmanı sol böbrekte büyüme olduğunu söyledi bugün baktı. Yarın kendi çocuk doktorumuza gösterecem sonucu. Sonuç böyle. Böyle olan var mı veya bilgisi olan
PatronBebek penyy hiç birşey olmuyor cnm merak etme kendi kendine geçiyor. Nefrolojiye gidin takip ediyor sadece 💜
barbarosunannesi penyy merhaba üç senedir hidronefroz tedavisi görüyoruz .uretrasinda da darlık vardı .üç kere operasyon geçirdi .böbrek gizliden ilerleyen bir hastalık.bobregim ağrıyor doktora gideyim gibi birşey değil.insallah bizim gibi ileri durumda değilsinizdir .doktor diğer tetkitleri gerekirse ister sizden .büyüdükçe geçer gibi bı yanılgıya da düşmeyin.bu tür ornekler de görülüyor tabi ama kontrollü gitmekte fayda var uzman eşliğinde .çok geçmiş olsun.
barbarosunannesi penyy bizim pelvis ap çapı 22 mm ,parankim kalınlığı 8 mm di .büyümenin sebebine iner doktor .bizim darlık vardı sistoskopi yapınca bobregindeki kaçak durdu .ama sol böbreği hiç gelişmedi .nefroloji veya üroloji doktoru bakıyor .biz üroloji takipliyiz .hangi sehirdesiniz
Nzl34 penyy bende oğluma hamileyken 3 doktor aynı şeyi dedi doğum yaptım 1 aylıkken götürdük birşey yok dedi 6 aylık oldu yine götürdük 1,2,3 yasına kadar götürdük bir şey yok dediler bu sene tek götürmedik ama komşumun oğlu öyleydi ameliyatla geçti gitti
PatronBebek penyy 1 seneden uzun zamandır takipliyiz. Bizim böbrek sizinkinden daha büyüktü. Zamanla hiçbir tedavi olmadan kendi kendine geçti. Şunlara dikkat et nefrolojiye gidince soracaklar. Çiş yaparken kesik kesik mi yapıyor, fışkırtarak mı yapıyor. Bunları bi yere çişini yaptırarak gözlemleyin. Normali kesik kesik yapmayacak ve fışkırarak çiş yapacak. Şöyle düşünün bebeklerin reflüsü olur da zamanla geçer ya buda aynı işte. Mesaneden böbreğe kaçak oluyor ve zamanla geciyor. Ama mutlaka doktora gidin diğer tetkikler de yapılsın
penyy barbarosunannesi canım benim paylaştığım resimde böbrekteki problem yazıyor bakar mısın sizinki gibi mi ? Ve kendi çocuk doktoruna gösterecem de onun haricinde nereye kime gösterim
Btl61 barbarosunannesi sistoskobi yaptıktan sonra sonda takılıyor mu ? Sonrasında anestezi de sorun yaşadınız mı
Barlas_mom penyy 6 mm düşük bir değer ve normal kabul görülüyor benim doğduğunda oğlumun 12 mm di en son 7.ay da 6 mm olarak ölçüldü doktor 6 ayda bir bakalım dedi Şuan sıkıntılı değerlerde değil dedi erken sünnet yaptırdık biz o yüzden sünnet önerdi enfeksiyona karşı 40 çıkar çıkmaz yaptırmıştık. Nefroloji ve üroloji takipli olun canım birşey olmaz Allah’ın izniyle
Barlas_mom penyy böbrek genişlemesinde idrar yolu enfeksiyonu riskini hafifletiyormuş biz her ay bir de idrar testi veriyorduk enfeksiyon var mı diye sünnet yaptırdık erkenden. Zaten nefroloji doktoruna gidin size detaylı anlatır size de sünnet önerir mutlaka
penyy PatronBebek canım selam hamileyken böbreği 4 mm falandı sanırım genişliği şimdi 6 mm kendi çocuk doktorumuz önemli görmedi zaten raporda da minimal yazıyor dedi gerekirse 1 yaşına doğru tekrar ultrasonda bakarız ddi. Bugün altını açtığımda çişine baktım senin dediğin fışkırarak yapması hiç aralıksız mı fışkırıp yapması ? Baktığımda fışkırtıp işedi 2 sn sonra kesti sonra tekrar fışkırtıp işedi yani ara verdi biraz ama sürekli kesik kesik değildi
PatronBebek penyy fışkırarak yaptıysa tamamdır. Tek seferde yapması isteniyor ama bizimkide kesik kesik yapıyor. Bebeğin altı çok titiz temizlenmesi gerekiyor enfeksiyon olmaması gerekiyor. Birde sünnet ettirirseniz cok faydası olur. Kesik kesik yapmasının nedeni sunnetsiz oluşu olabilir.