Ser_ mamadan ziyade bence ek gıdaya ağırlık verin artık yaşına gelmiş. seveceği tarifleri seveceği şekillerde hazırlayın. pankek yapıyorsunuz mesela artık içine süt ekleyebilirsiniz(alerjisi yoksa) daha lezzetli oluyor gibi.
benim oğlum sadece anne sütü ve ek gıda alıyor 11 aylık. bir önceki ay ek gıdaya çok düşmüştü 800 gr aldı. bu ay ise diş çıkardı emmedi yemedi ishal oldu vs 300 gr vermiş mesela.
şu an hatta persentilin bi tık altında. 4 kilodan fazla doğdu şu an 9 kilo 600 gr
doktorumuz bize kilolu çocuktan ziyade zayıf çocuğu tercih ederiz asla buna takılma dedi.
sadece kilo içinse bence mamaya ağırlık verirseniz ek gıdadan uzaklaşır nasılsa seçeneğim var diye. artık mama süt ne alıyorsa bu dönemden sonra yemek üstü kahve içmek gibi olmalı, doktorumuz da bu şekilde söyledi bize.
bir de hareketli bir bebekse kilo alımı daha zor oluyor haliyle, miktarı az olsa da kalorisi yüksek besinleri araştırıp verebilirsiniz. hem enerji ihtiyacı yeterli karşılansın hem de kilo alımı artsın diye mesela.