MeteKaan yani aslında doktora danışmak lazım. Ben kızımın pediatristi ile de görüştüm, kendim de çok araştırdım.
Bu vitamin ve takviyeler (probiyotik dahil) medikal ilaçlar gibi FDA onayı vs gerektşrmediğinden bilim dünyası iki ayrı fikrşdeler bu konuda.. örneğin, mğftüoğlu gibi vitaminlere gayet kıymet veren bir grup var bir de işemyaramaz diyenler var. Açıkçası ben vştamin kullanan gruptanım ama mucizeler beklemiyorum yani bir sorunu ortadan kaldırması gibi bir beklentim yok. Ama kullanılmasının yararı tartışılda da en azından zararı yok (kayıtlı bir ilaç ise, sahte değilse, iyi bir marka ise, skt di dolmamışsa falan filan) kendim de probiyotik kullanıyorum dönem dönem, özellikle de atıyorum ilaç kullandığım bir dönem ise probiyotik mutlaka kullanıyorum. Doğum yaptığım hastanedeki bebek doktoru symbiosis vermişti. Ben de her gün 5 damla verdim. Onun yanjnda bid damla daha verdi içinde sadece ‘bitkisel kökenli damla’ yazıyordu, meeh dedim onu vermedim mesela.. dahansonra bu konuyu bebeğimin pediatristi ile görüştüm. Benzer şeyler konuşuldu. O symbiosis veya biogaia arasında bir fark görmüyor. Daha yaygın kullanımı var diye ben de biogaia vermeye başladım sonrasında ama pediatristşmize göre symbiosis vega biogaia. Benim hareket noktam hangisini sorunsuz alır ise onu vereyim şeklinde idi ama ikisini de sorunsuz aldı, biogaia ile devam ediyorum. Ama symbiosisin mesela gayet gğzel damlalıklı şişesi vardı, vermek çok kolaydı. Biogaia da şırınga ile veriyorum. Bem bağırsak florasında bğyğk büyük değil ama az da olsa faydası olacağına inanıyorum ve veriyorum. Kendim de evde yoğurt yaparken probiyotik maya kullanıyorum mesela. Ancak tabii ki en gğzel probiyotiği kendi kaynaklarından (kefir gibi, yoğurt gibi) almak ama yine de bunları tğketsem de peobiyotiği ben alıyorum bebeğime de veririm..