Merhaba anneler. Aşırı kafam karışık. Yardımınıza ihtiyacım var. Bebeğim 9 aylık. 5. Ayında ek gıdaya geçtik. Normalde anne sütü alıyordu. 4.ayında inanılmaz bir meme reddi yaşadım. Öyle ki göğsümü itiyor ve benimle inatlaşıyordu. Bende inatla emzirmeye devam ettim fakat evdeki hesap çarşıya uymadı. O kadar çok meme reddim vardı mi bu hali ile bebeğimde fark etti. Normalde 1-1,5 kilo sadece emdiği halde kilo alan bebeğimin kilo alımı durdu. 4.aydan itibaren ayda 200-300 maksimum 500 gr almaya başladı kilo olarak. Doktorunuzunda hali ile dikkatini çekti bu durum. Tabi bebeğimin diş sıkıntısı da erken başladı. Ona da veriyorum bir bakıma. Doktorum kaşık mama veya formül süt desteği yapmamı ve 5.ayından itibaren tadımlara başlamamı, 6.ayından itibaren öğün şeklinde devam etmemi istedi. Dediklerini yaptım hep. Sütüm hala var. Göğüslerim dolu dolu ama sütümde yağ yok yani bebeğe kilo aldıran yarayan özellik yok. Sanırım reddettiği süreçte sütün kalitesi bitti. Sağlıklı sütüm olsun diye yapmadığım şey kalmadı bu arada. Stresten uzak durdum. Yememe içmeme dikkat ettim. Fakat olmayınca olmuyor İşte. Hala göğüslerim dolu dolu ama sırf su gibi bir süt var İşte. Yine emdikçe veriyorum ama mecbur formül süt desteği de yapıyorum. Kafamın karıştığı kısımlar ise önce emzirip veya mama verip ek gıdayı ne kadar aralıklarla vermeliyim? Ya da önce ek gıda verip sonra mı emzirip mama vermeliyim bunu çözemiyorum. Hangisi doğru? Bir diyorlar önce emzirin veya mama verin sonra ek gıda verin. Bir diyorlar aç karnına önce ek gıda alsın. Sonra ara öğün olarak emzirin. Anlamadım ben bu işin doğrusu nedir? Saat aralıkları nasıl olmalı? Mesela emzirip yarım saat sonra ek gıda verince yemiyor. İlla o arayı uzun bir zaman açmam lazım ki yesin. Hangisini önce yapsam sağlıklı olur? Doktorum farketmez dedi ama ben doğru olanı yapmak istiyorum. Ne yapsam kilo almıyor mesela. Tamamen durdu kilo alımı. Zorla da olsa türlü türlü şaklabanlık yaparak yediriyorum yediği sürece ama yok. Kilo alamıyor bebeğim. 9 aylık ama bir lokma. Çok şükür sağlıklı olsun ama azcık canlansın istiyor insan. Her gören zayıflıyor bu çocuk diyor. Bende kendimi ciddi ciddi sorguluyorum bu konuda. Bir arkadaşım geldi geçenlerde. Onun bebeği 1 ay küçük benimkinden. Görseniz varya maşaallah boyu kilosu çok ideal. Yerli yerinde. Anne baba olarak çok milyonda değiliz. Çocuğumuz bir lokma malesef. Nerde eksik kalıp hata yapıyorum sizce? Tecrübelerinize ihtiyacım var🤷♀️🤦♀️🥴