seboss35 Kızlar sabah kahvaltısında ne veriyorsunuz Allah aşkına her sabah aynı stresi yaşıyorum Ek gıdaya başlayalı 2 hafta oldu 6 ay 10 günlük oğlum sabah kahvaltısında yumurta sarısı veriyorum biraz zeytinyağı damlatıp yada içine lor da katıyorum ama iki türlü de yemiyor doktorumuz yumurta yesin sabahlari mutlaka dedi ama yediremiyorun Sizler ne veriyorsunuz kahvaltıda?
Mustafam-elifim seboss35 sen ne yiyorsan o kardan tattir ben salatalık tattiriyorum yumurta sarısı rafadan yapıyorum sonra süzme peynir veriyorum pekmez domatesin içi daha yeni basladigimiz için zorlamayalaim doktorum öyle dedi bizde 6 ay14gunluguz mesela pankeklere falan başlıyacam ama diğer ayi bekliyorum sende öyle yap biz oturduu sofraya kizimida oturduyorum herşeyden tattiriyorum tabi 3 gün kuralını bitti alerjisi olmayan şeyleri artık biliyorum o yüzden sadece gaz yapacak mercimek nohut fasulye tarzı çorba sularını vermiyorum kendi mayaladigim yoğurt sonra kıymayı 3 kez çektirdim bilya kadar toplar yaparak dippirizw attım bir tane cikarp küçük tencere almıştım kızım için heme onda çorba yapıyorum zeytin yağlı yada tereyağlı akşamda bebek rendesinde kivi elma armut çok az mandalina ve portakal damlatiyorum bı çay kasigida pekmez onu yediriyorum yavaş yavaş böyle alisacaklar sende sıkma kendini kuzm benim ikinci bebeğim 9 yasind aoglum var onuda öyle büyüttüm stres yapma sende ☺️bu ay yavaş yavaş diğer aylar ins bı duEn olustururuz
Acemimomm seboss35 benimkide altı aylık yumurta sarısı ile bazen suyla irmik bazen pirinç unut yapıyorum karıştırıyorum püre kıvamında ve yaptığım çoğu şeye pekmez koyuyorum kolay yiyor pekmez pirinç unu yumurta sarısı deneyin isterseniz
seboss35 Mustafam-elifim Allah razı olsun canım çok sağol bende sabahları yumurta sarısı ve lor peyniri veriyorum dediğim gibi ama sevmiyor Öğlen sebze tadımı yapıyoruz bugünlerde tattırdığım sebzeleri birleştirip çorba yapıyorum Gece yatmadan önce de muz la ev yapımı yoğurt veriyorum Çok iştahlı bir bebek değil inşallah diğer aylarda düzelir
Acemimomm seboss35 evet internete de yazdığınızda görürsünüz hiç bir sakınca yok ben beşinci ayda verdim hatta sade şekilde yedirebiliyosanız o şekilde yedirin yiyecekleri ama yemiyosa pekmezle tatlandırıp yemesini sağlayabilirsiniz hem yararlı hemde diğer besinleri yemesini sağlıyo
Acemimomm seboss35 Fakat pekmez, kan yapmayı destekleyici özelliği ve hastalıklara karşı vücudun direncini artırması nedeniyle hem yetişkinler hem de bebekler için çok yararlıdır. Bu yararları nedeni ile 6 aylık bebeğe pekmez verilmesinde sakınca yoktur “
Mustafam-elifim seboss35 doktorumuz ver demişti bana hatta portakal suyu sikarsan içine bı çay kaşığı pekmez de kat ikisinde olan bı vitamin birleşince çok faydalı oluyormuş bende dediğini dinliyorum
Acemimomm Norveckizi doktor tavsiyesi ile veriyorum ebemizinde ilk söylediği şeylerdendi bu ay altısı dolacak mama içtiği için ek gıdaya erken başladık yaklaşık bir aydır hergün pekmez veriyorum hiç bir sıkıntı olmadı
Mustafam-elifim Norveckizi yasak değil doktorumu da ebemizde verebilirsin dedi kii ikiside çok başarılı çevremde tavsiye edilen sıra bulmak icin yarisilan doktor ebemizin ise 3 tane çocuğu var kendim de kullandım araştırdım yapmadığım uygun gormedigim hiç biseyi sana söylemem için rahat olsun demişti ☺️
Asyaaninannesi seboss35 benim kızımda 6 ay 13 günlük biz daha hala tadım yapıyoruz öğün oluşturmadım ben şahsen yanlış mı yapıyorum acaba 🙇🏻♀️
teachermom07 Asyaaninannesi bizde 6 ay 21 günlük emiyor. Şuan tadım yapıyoruz öğlenleri 3 gün kuralıyla . Akşama doğru da daha önce tadımını yaptığı sebze meyvelerden birini veriyorum yediği kadar yiyor . Püreli emziğine koyuyorum hem dişlerini kaşıyor hem yiyor. Yoğurt da vermeye çalışıyorum hergün (yoğurdu kendim yapıyorum ) Ama öyle çorba , bulamaçlı mamalara vs geçmedik kilosu iyi Şuan gerek duymadım unlu şeylere
nazliicank seboss35 avokado lor yumurta, elma lor yumurta yada muz lor yumurta verıyorum. Karbonhıdrat da eklıyorum yulaf unu yada irmik
Acemimomm Pekmezin yasak olduğunuda ilk defa burada duydum lütfen yanlış bilgilendirme yapmayalım o yasak bu yasak belirli alerjik besinler dışında hepsinden küçük miktarlarda verilebileceğini düşünüyorum belirli aylarda tabi ayrıca araştırıp doktor kontrolünde ilerliyorum besinleri tek başına yemiyolarsa yedirebilmek adına pekmez ve tatlı meyveler kullanılabilir
Birberenannesi seboss35 ilk ay sadece tadımlara geçiyor. 7.ayda kahvaltı öğününe geçiliyor. Ben hep pankek omlet yanına peynir yanına da ceviz, badem veya fındığı cam rendeden geçirip üstüne keçiboynuzu özü, karadut özü veya tahin pekmez döküyorum.