Gmzce hamile ve emziren kadınların oruç tutmama ruhsatları vardır. Fakat genelde bu ruhsat hakmış gibi algılanıyor ve kendi durumunu değerlendirmeden ruhsat hükmünden yararlanıp oruç tutmayanlar olabiliyor. Oysa bu ruhsat sadece kendinin veya bebeğinin sağlığını olumsuz etkileyecek bir durum oluşacaksa kullanılabilecek bir ruhsattır. Eğer süt miktarı ciddi bir şekilde azalmayacaksa, bebek aç kalmayacaksa, annenin de sağlığı olumsuz etkilenmeyecekse bu ruhsattan yararlanılması doğru olmaz. Bu sebeple Ramazan ayı geldiğinde hiç olmazsa bir iki gün denenmeli ve süreci takip ederek ruhsattan yararlanıp yararlanılmayacağına karar verilmelidir 🌺