Eelifinannesi Kızım 18. Ayını yeni doldurdu 10 15 civarı kelime sayımız var bu ay civarında bebeği olan anneler yazabilir mi dil gelişiminiz nasıl ilerliyor? Bu arada amacım karşılaştırma yapmak can sıkmak değil🥰 ilk çocuğum ve cevremde daha önce küçük çocuğu olan kimse tanımadım bu yüzden gelişimimiz normal ilerliyor mu anlayamıyorum. Mesela bugün parkta 20 aylık bir kız bebek gördüm maşallah 3 kelimeli cümle kuruyordu baya şaşırdım.. kızımın kelimeleri; anne baba dede mama hadi gel dur çiş kaka ağaç cikcik oyuncak bebeğinin ismi
Haydinn Eelifinannesi 20 aylık kızım 30 u falan bulur kelime hayvan sesleri dahil onun harici valla bizden bi ay küçük bi erkek çocuğu var arkadaşın bıcır bıcır herşeyi söylüyor 😂 bizde bekliyoruz işte konuşacaklar inşallah 😂
dygmrtt Eelifinannesi benimde oğlum 20 aylık olacak ikili cümle kurmaya başladı. Kelime sayısını tam bilmiyorum ama hayvanlar, renkler, bazı sayıları, eylemleri (gidiyo geliyo uyuyo gibi) söylüyor. Sürekli konusuyorum onun etkisi olduğunu düşünüyorım
Yellow06 Eelifinannesi benim çocuğum erkek 20 ye yakın kelimesi vardır. Tek çocuk kalabalıkta da değiliz. Günlük kitaptan bişeyler gösteririm parka çıkartırım o şekilde konuşması oldu. Tek kelime kullanıyo. Cümlesi yok
Tubiiik O parkta gördüğünüz çocuk benimki olabilir 😀 fakat herşey tam olmuyor işte bizimki da yürüme koşma vs iyi değil emeklemeyi bile yapamıyor
Eelifinannesi YSR1810 maşallah ne güzel🙏 kalabalık bir ortamda mı büyüyor peki? Kalabalıkta büyüyen cocuklar daha rahat konusur diyorlar ya. Benimki yalnız malesef🥺 gün içinde sadece benimle, akşamları babayı biraz görüp uyuyor. Haftanın bir günü ananesiyle zaman geçiriyor. Aslında gün içinde çok fazla konusup ilgileniyorum fakat kelime sayımız artmadı bir türlü
Tubiiik Eelifinannesi koşuyordur da o zaman doktora götürecem en sonunda koşmak istiyor ama bi engel var sanki anlamadım
Eelifinannesi Tubiiik 5 aylık emekledi, 1 yaşında yürümeden kosmaya basladı hemen benim afacanda😂 dert etmeyin bence yinede annelik insanın içine kurt düşüyor işte. Benim eltimin kızıda çok geç yürüdü çok ağır bir bebekti çok hareket etmezdi doktorlara gitti bir sorun olmadığını söylediler bi kaç ay sonra koştu çocuk😊
Tubiiik Eelifinannesi yok yA benimki de sadece beni görüyor az da babasını görüyor ama ondan daha çabuk kapıyor onu fark ettim baba ilgilensin biraz onun dışında biraz da genetik yapısal vs eğer yeterince ilgilendiğinizi düşünüyorsanız
YSR1810 Eelifinannesi ananesi yanında. Kslabalık ortam görmedi ama doğduğundan beri sürekli konuşup kitap okuyorum her şeyi anlatıyorum sürekli oyun oynuyoruz bi etkisi oldu diye düşünüyorum
Tubiiik Eelifinannesi benimki hiç emeklemedi 9 aylıkken direk yürüdü o yüzden de düşmeyi kalkmayı vs hiç bilmiyordu 21 aylık oldu yeni yeni dışarda güvenip bırakıyorum yürüsün diye ama koşmak istese de bacakları kalkmıyor sanki anlamadım
Eelifinannesi Haydinn maşallah ama iyimiş sizinkide gayet🥰 benim kız sanırım biraz geri kalmış fazlaca ilgilenip konusuyorum gün içinde ama demekki daha fazla üstüne düşmem gerekecek
Moodr Tam 19 aylık anne baba mama meme su yağmur top gel geldi otur kalk bu bak kuş kedi hav hav mee möö gitti bitti atta hayır çıktı düştü aba kek aman ayak kelimeler bu kadar bir de deiklerimi tekrar etmeye çalışır hep