Kbr-a duşta sıcak su gelene kadarki sıcak suyu kovaya biriktiririm onla evi paspaslarım, klozeti fıskıyeyle değil de maşrafayala yıkarım daha az su gidiyor, bulaşıkları makineye koyarken hepsini alan suya dan değilde kapta suyla geçiririm veya fırçayla yaparım, yumurta kaynaştığımız suyu bazı bitkilere iyi geliyor sulamak için kullanırım, diş fırçalarken asla boşa akıtmam suyu akıtana da kızarım, mamayı soğutmak için akan suya tutmam kapta suyum olur onda bekletirim o suyu da dökmem yine kullanırım, atık yağları biriktiririm lavaboya dökmem, çamaşır bulaşık makinelerini çoğunlukla su tasarruf modunda kullanırım kullanım talimatinda hangi program kaç ton su tüketiyor yazıyor, bi ara dökme suyla yıkanıyordum ciddi anlamda su tüketimini ekliyor şimdilerde yapamıyorum ama su tasarruflu musluklar varmış onlardan almayı planlıyorum, elimi tıkarken bile köpüklerken musluğu açık bırakmamaya çalışırım bunlar su için yaptıklarım su konusu benim için çok hassas çevredekiler neredeyse bizim tükettiğiniz suyun en az üç katını tüketiyor. Bunlar haricinde pilleri çöpe atmam ve artık doldurulabilir pile geçtim, asla markette poşet almam alışveriş poşetlerim vardır, plastik neredeyse hiç kullanmıyorum saklama kabı falan almam alırsam cam alırım hep, alüminyumfolyo ve yağlı kâğıt almıyorum, bulaşık süngeri yerine kabak lifi kullanırım, banyo liflerim elde örülenlerden, deodorant kullanmam, şimdilerde kimyasallardan uzaklaşmaya çalışıyorum yağ çözücüleri çok seviyordum çok pratik oluyordu ama yeni bitti ve bir daha almayacağım cif de çok severim ama ona da alternatif bulacağım şampuanlarım bitsin sabuna döneceğim çünkü kimyasallar suyu mahvediyor çok üzülüyorum. Çöp poşeti almam mesela sadece meyve sebze alırkenki ince poşetleri çöp poşeti yaparım onlar bile ağzına kadar dolunca atarım mümkün olduğunca az poşet kullanalım diye. Geçenlerde burada denk geldim hijyenik ped yerine alternatifler var onları denemeyi planlıyorum. Aklıma gelenleri yazdım kimisine belki abartı gelebilir ama kendimce az atık az plastik az kimyasal az su kullanmaya çalışıyorum yaşadığım dünya için az da olsa katkım olsun diye herkese yaptıklarımı anlatırım ya benim yapmamla sanki dünya mı kurtulacak diyorlar ama keşke hepimiz aynı olsak ne güzel olurdu bence 😊 post için teşekkürler takipte kalayım belki gözümden kaçan birşeyler olmuştur