Cnm12 benim kızım 12 aylık. Bilmiyorum öncesinde nelerle nasıl oynuyordu bebeğiniz ama bizim yaptıklarımızdan örnekler yazayım.
Sabah ben kahve içerken biraz kendi kendine oynuyor ama öyle çok oyun gibi değil, oyuncakları birbirine vur pat küt şeklinde. Oyun kurmayı bilmedikleri için de bu aylarda büyüklerle beraber oynamak istiyorlar.
Kitap okuyoruz; bebek üniversitesi kitabı, çöle dokun kitabını seviyor. Kitaplardaki hayvanların seslerini taklit etmeyi seviyor, kitap o yüzden güzel aktivite oluyor. Bir de büyük sorular kitabını inceliyor. Şu an hepsini anlayamıyor ama biz kendimizce bazı sayfaları uyarladık mesela. Cırt cırtlı kitaplar da güzel oluyor.
Legonun tren setini aldık. Onla beraber oynuyoruz.
Bebekleri var ve mutfak setindeki kaşıkla vs onlara mama yediriyormuş gibi oynuyor.
Piyanosu var, onla oynamayı seviyor.
Kutuların içine oyuncaklarını atıp çıkarmayı seviyor mesela. Bu tip el kaslarını kullanacağı anlık oyunlar kuruyoruz bazen.
Hayvan ve meyveli magnetler almıştım. Benim mutfakta işim varken buzdolabının bulaşık makinesinin üzerinden onları alıp geri takıyor vs. Mutfağın alttaki dolaplarından birine plastik eşyaları yerleştirdim, bazen onları indirip oynuyor oyalanıyor.
Öyle instamom tarzı etkinlikleri sevmiyorum açıkçası, 5 dk oyaliycaz diye 10 saat etkinlik kurmaya çalışmak mantıklı gelmiyor. Zaten öyle çok de ilgisini çekmiyor.