Cnslrsln Ben size kendi düzenimi anlatayım. Oğlum 4. ve 5. ayında çok az kilo aldı, 5. ayda başlayabilirsin dedi doktorumuz ama içime sinmedi 2 hafta daha bekledim. 5,5 ayda ek gıdaya başladık. 3 gün kuralı kulağıma biraz itici gelmeye başladı ama güzel bir sistem bence. Araştırmışsınız bunu biliyorsunuzdur zaten. Ben temel besinlerle başladım. Kabak,havuç,patates,balkabağı,yoğurt,labne,elma,armut şeklinde gittim. Yumurta sarısı ve avokadoyu sona bıraktım. Bu arttırarak devam ettiğim süreçte oğlumu takip ettim. Yoğurt gaz yaptı yumurta pişik. Doktorumuza söyledim yumurtayı haftada 2-3 gün çeyrek, yoğurdu ise 15 gün aralıklarla gaz yapmayıncaya dek düzenli vermememi söyledi. Aynı şekilde peynir kefiri de. 7. ayda öğüne geçtim 1 ana 1 ara öğün. Öğünleri sabahtan başlayıp sonra akşama yaydım. Yani 7. ayda sabah kahvaltısı, öğlen yoğurt veya meyve verdim. Veya öğlen yeni tattıracağım gıdayı verdim. 7. ayda listeye kıyma ekledim. Yağsız kuzu kıymayı pişirip öğününe ekledim. 8. ay gibi 2 ana 1 ara öğüne geçtim. Kahvaltı öğlen yemeği ve kuşluk vakti olarak. Bu dönemde taneli çorbalar veya haşlanmış ya da fırınlanmış sebzeleri kullandım. +Tavuk, tavuk suyu, kemik suyu kullanmaya başladım. Gaz problemi olduğu için ölçülü şekilde karnabahar, brokoli, pırasa, enginar, kereviz gibi gaz yapan sebzelere ve bakliyatlara bu dönemde başladım. 9. ayında 3 ana 1 veya 2 ara öğün verdim. Şu an 11 aya yaklaşıyoruz. 3 ana 1 ya da 2 öğün ara şeklinde gidiyoruz. Yasaklı olanlar(süt,bal,çilek,domates gibi) dışında her şeyi yiyor. Tadımlarını ara öğünde yaptım hep. Mesela 1 ana öğün yedi, pancar tattıracaksam ara öğününde pancar verdim. Muhallebi ödül gibi bazen ayda 1-2 kere yapıyorum. İrmik, pirinç unu ve yulafı pişirip içine meyve pekmez ceviz ekliyorum, severek yiyor. Kahvaltılarında bulamaç, diş gibi sıkıntılı zamanlarda birkaç kez verdim ama alışmadığı için sevmedi sanırım. Başladığımdan bu yana ezerek verdim. Blenderdan geçirmedim. Meyveleri cam rende kullanarak ufalttım. Şu an pütür taneli ayrımı sıkıntımız olmadığı için ortak çorbalarımızı blenderdan geçiriyorum. Mercimek sebze gibi ama çorba dışında da yemek yediği için artık bu durum bizim için bir durum ifade etmiyor. Vitaminlerini azalttığı söyleniyor ama her gün olmadığı için sorun teşkil etmiyor benim için. Ek gıda gereçlerini kaşık dışında pek kullanamadım. Önlük taktığım an ağlıyor gibi. Genelde cam kase ve tabak kullandım. Blw yapmadım sadece banyosundan önceki öğünlerinde ellerini sokmasına, karıştırıp ağzına götürmesine izin verdim. Şu an yemeklerini eliyle tutup ağzına götürebiliyor bir sorun yok.