Güvenli bağlanma bir kuramdan ileri gelmektedir. 1991 yılında üzerine çalışılmış ve gözlemler sonucu bir çok ayrıntısı belirlenmiş bir kuram olan bağlanma: bebek ve anne arasında karşılıklı gelişen sosyal ilişkide bebeğin anneye yakın olma isteğiyle ortaya çıkar. Kabaca anlatmak gerekirse Annenin verdiği cevaba göre bağlanma süreci değişir. Anne bebeğinin ihtiyaçlarını gözetip bebekten gelen sinyallere duyarlı bir şekilde cevap verirse güvenli bağlanma gerçekleşir. Güvenli bağlanan bebekler anne ile derin bir bağ kurarlar ama anneden ayrılınca veya anne ortamdan ayrılınca tepki vermezler demek yanlış olur. Güvenli bağlanan bir bebek annesinden ayrılınca bir miktar stres belirtisi gösterir ve protesto eder. Ama annenin geri döneceğini bildiğinden bu protesto kısa sürer ve asıl bağlanmanın gözlenmesi anneye kavuştuğu andır. Sevinç belirtisi gözlenir bu tarz durumlarda. Ama tabi bebeğim bana güvenli bağlandı mı bağlanmadı mı demeden önce kaç aylık ayının döneminin özellikleri neler ayrılık kaygısı veya yabancı kaygısı yaşıyor mu onlara da bakmak gerek. Ve en önemlisi bağlanma hayat boyu sürer. O tren hiç kaçmaz ve her daim kırık bağı güçlendirmek mümkündür. Sadece yaş ilerledikçe zorlaşır.