Catlover1 Size şöyle bir durum anlatabilirim Benim annem babam da yurt dışından Türkiye’ye gelmişler ikisi Türk. Ve ikisi de Almanca ve Türkçeyi ana dili gibi biliyor, o zamanlar hiçbirimize yani Biz üç kardeşe Almanca öğretmiyorlar ve evde sadece kendi aralarında bizim duymamız gereken bilgileri paylaşıyorlar. Gerekçeleri de o zamanki bir dil kursunun eğitmenleri daha küçükler Almanca zamanla öğrenirler sizden duydukları kadar evde boşuna Almanca konuşmayın Türkçe öğretin çocuklara demelerinden kaynaklı. O yüzden iki dille beraber büyümesi Bence Türkiye içinde dahi olsa önemli.