Rumeysabas ilk anne sutu kahverengi olur ve sonrasi da sapsari renkte olur. Vitamin protein bakimindan cok saglikli bu sut. Daha sonra sut beyaz renge doner. bu ilk sutler bagisikligi guclendiriyor o yuzden. Normalde anne sutu besleyici her turlu vitamin mineral barindiriyor d vitamini haric ama nedense ben ve cevremde duydugum herkesin ya sutu yetmiyor ya da sutu verimsiz oluyor bebek kg almiyor. Eskiden annelerimiz anneannelerimiz emzirirlerdi mesela neden cunku dogal beslenirlerdi. Benim sutum gelmedi acikcasi ilk sutu icirdim kolostum denilen bagisikligi guclendiren, ama 2.5 ay sonra sutum tamamen gitti. Sutum de oyle cok bir sut degildi mama ile ilerledik sut ve mama. Gunde sutum 80 cc ya cikiyordu ya cikmiyordu once anne sutunu veriyordum sonra mamayi veriyordum. Bu demek degildir ki mama bagisikligi zayiflatiyor benim kizim gayet saglikli cok sukur doktorum da dedi iyi bakmissin diye ama anne sutu bu konuda cok daha onemli rol aliyor.
Bende mama ile beslenmisim cok sukur bir sikintim yok 33 yasindayim. Sagligima da dikkat etmeye calisiyorum sagliksiz seyler asla yemiyorum