tazeanneyimben zeyrın ezmesı ıcın tuzsuz sıyh zeytın alıyorum 1 gece suda bekleyip yumusatıo cekırdegını cıkarıp blendırdan gevırıp ınce elekten de gevırıyuorum posası kalmasın diye 259 gramdan 1 kaseden fazla cıktı en son zaten 1 cay kasıgı kadar yıyor..
Bebe bıskuvısı ınternette bırsuru tarıf var ama prınc unu kullanmak ıstemedım ben o yuzden bayagı degısık oldu tarifım 1 yumurta sarısına 2 yemek kasıgı oda ısısında tereyagı 1 yrmek kasıgı yogurt yatım cay barsagı peynır altı suyu ekliyorum 1 muz ezıyorum ıcıne sonra 1 cay kasıgı kara üzüm cekırdegı unu 1 tatlı kasıgı kecıboynuzu unu ve alfıgı ubun yarısını yulaf yarısını cavdar unuyla ele yapısmıyck kıvamda yogurup sekıl verıyorum yapyıgım tarıf sert oluyor sabahları ya peynır altı suyuyla yada dut kurusu demleyıp onun susuyla ıslatıyorm..
Labne ıcın de sutu pazardan alıyorum çiğ sütğ kaynatıykrum en az 5 dk vam kavanoza alıyorum aynı yıgurt mayalama derecesıne gelınce suzme peynırı ıyıce ezıp sutle karıstırıp ekliyorum(850 lık kavanoz ıcın 1 kalıp sğzme peynır kullanıykrum) kavabozun kapagını kapayıp havluya sarıp onceden ısıttıgım fırına atıykrum 2 3 dk da 59 derecede kavanozla calıstırıp kapatıyorum 6 saat fırında duruyor sonra cıkarıp kapagını acıp 6 saat de dolapta bekletiyorum sonra tülbent suzuyorm suyunu da kalıplara dolduruo buzluga atıyorum
Yazması zor ama yaoması cok kolay hepsini azcık bısı yapıyorsun zaten emın ol