naynini merhaba sevgili annemiz 🌸 aramıza hoşgeldiniz. Hemen hemen her anne aynı durumla karşı karşıya kalıyor. Öncelikle moralimizi yüksek tutalım, sütümüze güvenelim. Bebeğiniz emdikçe, meme uyarıldıkça sütünüz artmaya başlayacaktır. Emmiyorsa sanki emiyormuş gibi bol bol sağım yapmaya çalışalım. İlk başlarda az çıkar ama zamanla çoğalacak. Memeler çalıştıkça, anne bol su tükettikçe süt üretimi artar. Henüz 16 günlük bebeğiniz. Memeler bebeğin içebileceği kadar süt üretimi yapar. Herşeyin başı memeyi uyarmaktan geçiyor. Biliyorum çok zor ama dinlenmekte, uyumakta çok önemli. Duşa girin, memenize masaj yapın.
Benim bebeğim 2,5 ay emdi, sonra meme reddi yaşadık ve emmediği için sütüm azaldı. Bol bol sağım yaptım, bol su tükettim, moralimi yüksek tuttum ve uyumaya çalıştım. Zamanla düzene girdi. Hem Sağdığım sütü verdim hem formül mama verdim. Anne sütünden hiç vazgeçmedim.
Sütünüz az çıkıyor diye sağımı ya da emzirmekten asla vazgeçmeyin. Sağarken sağım yaptığınız kaba çorap geçirin görmeyin mesela. O sırada sizi mutlu eden şeyler izleyin, müzik dinleyin, bebeğinizin fotoğraflarına bakın, eşyalarını koklayın 🫶🏼
Biz memeyi uyarmazsak süt üretmez. Bunu sakın unutmayın 🥰