sinemtokcan adetliyken Kur’an’dan tek bir ayet bile ibadet niyetiyle okunamaz, yüzünden veya ezbere okunuyor olması hükmü değiştirmez. Sadece dua anlamı taşıyan ayetler dua ve korunma niyetiyle okunabilir. Bu sebeple adet döneminize denk gelen kandil gecelerinde kesinlikle Ayetel Kürsi veya Kur’an’dan başka sure okumayın.
Onun yerine adetliyken şunları yapabilirsiniz: sünnete uygun olarak yüz defa istiğfar çekebilirsiniz. Yüz defa salavat getirip yine yüz defa “subhanallahi ve bihamdihi” diyebilirsiniz. Kısacası adetliyken zikir çekmek caizdir, bir de Allah’ın isimlerini anlamlarıyla birlikte okuyabilirsiniz, çok istifadeli olacağını düşünüyorum. Bunlar dışında elinize meal alıp Kur’an’ın anlamını okuyabilirsiniz. Eğer mealiniz yoksa internetten açıp okuma imkanınız da vardır. Hadis okuyabilirsiniz, peygamberimizin hayatını anlatan bir kitap okuyabilirsiniz. Yani genel olarak okuma üzerine yoğunlaşabilirsiniz. Ve tabi gönlünüzden geldiğince uzun uzun dua edebilirsiniz. Allah kabul etsin 🥰🤲🏻