Evet en korkulan döneme kafa atarak girmiş bulunmaktayız 😭😭😭
Oğlumun bu zamana kadar öyle güzel uyku düzeni vardı ki gündüz 3 saatte 1 muhakkak uyur ( bu saat diliminin 1,5 saatini uyku ile geçirir) geceleri 20-21 saatleri arası muhakkak uyur gece 2-3 kere beslenmek için uyanır ve sabah 8 de uyanırdı. Hatta bazı günler ben uyandırırdım ki gün içerisinde saatleri şaşmasın diye. Şuan 4 ay 10 günlüğüz ve eski uykuların yerini uykusuzluklar aldı resmen
Gün içinde gündüz uykuya geçmek istemiyor zorla destekle uyutuyorum ki gözleri kızarıyor. Gündüz uyanıklık süremiz arttı ve bunu takip ediyorum 2 saat en az uyanık kalıyor.
Gün içinde huzursuz hep ayakta kalmak istiyor mecazen değil ayaklarının üzerine basmak istiyor ( buna henüz izin vermiyorum destekli bir şekilde ağırlığının çok hafif bir kısmını temas ettirerek tutuyorum)
Anlamsız çığlıklar ve ağlamalar mevcut ( kendini tanıyor ve sesini tanıyor biliyorum)
Sürekli kucakta kalmak istiyor ve yatmak istemiyor bazen tükeniyorum ne yapacağımı şaşırıyorum
Ve en korkunç olanı ise güne o kadar erken başlıyoruz ki akşam 20-21 arası uyumamız değişmedi kesinlikle ama sabaha kadar en az 8-9 kere uyanıyoruz, sürekli kıpır kıpır elleri yüzünde gözlerini ovuşturmaya çalışıyor uyurken buda uyanmasına sebep oluyor. Sabah 5:30 da uyanıyoruz 😱😱😭 ve böyle uyanınca gün bitmiyor ne yazık ki bu hafta annem benimle o destek oluyor beni dinlendirme adına ama o gidince ne yapacağım bilmiyorum.
Deneyimli anneler lütfen yardımcı olun. Destekli uyku konusunda çoğu uyku eğitmenleri yapmayın diyor ama gündüz uykusuna desteksiz nasıl yatırıyorsunuz bu çocuk 4 aylık ve uyuması gerektiğini bilmiyor sadece huzursuz oluyor ve mecburen kucakta sallayarak gezdirerek uyutuyorum. Gece uyanmaları geçiyor mu? Sabah erken uyanması geçiyor mu? Gün içinde kısa uyumalar geçiyor mu? Bunları geçici bir süreç olarak yaşamamız için ne yapmalıyım, nasıl kolay atlatırız bu süreci yardımcı olursanız deneyimlerinizle birlikte çok sevinirim. Sanırım cidden tükenmek üzereyim son olan olaylardan dolayı zaten psikolojik olarak iyi değilim 😢