Oglusumunannesii Kızlar bebeğimin süt alerjisi var ama hipoalerjik mamayı ne yaparsam yapayım şeker bile koyup denedim içmedi içmiyor. Sütüm de yetersiz çocuğum bir aydir hiç kilo almadı mecbur normal mamaya döneceğim. Alerjisi gecmemisken inek sütü mama vermeye devam etsem ne gibi sonuçlar dogar kar zarar ilişkisi istiyorum sizden
cinarpinar Oglusumunannesii bugün bizde inek sütü alerjimiz olduğunu öğrendik , alerji maması az önce ilk kez içti ve kustu. Napıcağımı ne yol izleyeceğimi bilmiyorum. Anne sütü hiç yok. 4 aylığız. Atopik egzama reaksiyonlarıyla başladı ve ilerleyince bugün deri testi yaptırdık. Sizin belirtiler neydi ?
birmelekannesi0 Oglusumunannesii benim bebeğime 15 günlükken süt alerjisi denildi neocate verdiler ama bebeğim içmedi sonra ben normal aptamille devam ettim 5 ayına kadar ama hep sanciliydi bende süt veriyordum kendim diyet yaparak sonra sütüm azaldı sadece aptamille devam edince bebeğim daha çok sancilandi bende alerji doktoruna geldim evolvia kullandık ve onu kabul etti şimdi 7 ay 16 günlük diyet açayım dedim sütlü kek yaptım 3 gün verdim huzursuzluk ve gaz yaptı sonra pişmiş peynir verdim 2. gün boynunda ve kulak arkasında kızarıklık oldu ara verdim iki üç gün önce poğaça içindeki peyniri verdim tekrar kızardı daha bugün kızarıklık geçti ne yapacağım bilmiyorum üzülüyorum peyniri filanda çok güzel yemişti
Tamamannecim Oglusumunannesii evolvia rp kullanıyoruz ilk başlarda almadı vanilya çubuğuyla suyunu kaynatıp biraz da mamayı havalandırıp öyle hazırladım ve içmeye başladı şimdi direk hazırlıyorum içiyor alıstı
Dlshnn3 Oglusumunannesii zararını söyliyim kalıcı egzama olabilir bagırsakları inek sütünü kabul etmediği için zorlanıp kalıcı hasar kalabilir ama en önemlisi kalıcı egzama kalır demişti doktorum yani mesela suan inek sütü alınca yanağı kızarıyorsa 3-4 ay sonra bütün vücudunu sarar o başıma geldiğinden biliyorum
Oglusumunannesii cinarpinar bizim yüzünde isilik zannettiğimiz kızarıklıklarla belirti verdi kulakları boynunun arkasına kadar döküntü oldu. Dışkısı mukusluydu. Doktor pekmez yada vanilya şurubu ile dene demişti belki seninki sever bizimki öylede içmedi. Dün normal mama verdim denemek için şimdilik bir reaksiyon göstermedi geçmiş olabilir diye düşündüm. 3 gün daha deneyip izleyeceğim. Biz 4. Ayimizdayiz sende ayda bir tekrar inek sütü verip deneyebilirsin
Oglusumunannesii cinarpinar bu arada en çok reaksiyonu tahin yapar dedi bizim doktorumuz anne sütü vereceksen tahin yeme, susam, kuruyemiş de bize alerji yapmıştı
Hasretdenizz Oglusumunannesii Dlshnn3 çok şükürki kabul etmiş mamayı çoğu bebek içmiyormuş bu süreçte emzirdinizmi peki sadece mamamı aldı, bide anne sütü almayan bebekler alerjiyi geç atlatıyor dediler bunu doktorunuza danışma şansınız varmı benimki emzirin diyor baska bişey demiyor ama sütüm çok azaldı ne yapabilirim bilmiyorum
rasel Oglusumunannesii alerji belirtisi kaçıncı ayda başladı ne zaman normal mamayı denediniz canım bizim de 1.ayda başladı belirti şuan 4 aylık alerji maması kullanıyoruz ama alerjinin geçip geçmediğini bilmiyorum denemeye de korkuyorum
Oglusumunannesii birmelekannesi0 bahsettiğiniz belirtiler çok hafif değil mi süt vermemeye engel oluşturacak kadar olduğunu zannetmiyorum tekrar bir doktora danışın derim
Tugceonrdml_ Oglusumunannesii alerji bir basamak gibi düşünün en alt seviyede başlayıp sonrasında yükselir o yüzden en alt seviyede müdahale edilmesi gerekiyor yani eğer birşey olmaz diyip vermeye devam ederse ilerledikçe hayvansal gıda alerjisi kuruyemiş besin alerjisi vs daha birçok alerji cikicak ve bu dönülmez bir nokta olucak
Yasemin-kckdgn Oglusumunannesii tatlım hafif dediğin belirtiler o yiyecekleri kesmediğinde ilerleyecek ve Allah korusun daha kötü bir hal alacak birde kalıcı hasar bırakabilir 😔
Miraya Kızlar bizdede süt alerjisi 4. Ayda konuldu 5 aya kadar emzirdim zaten mama vermiyodum 5. Ayda işe başlıyıncada ek gıdaya gectim sütümü sağdım eve bıraktım alerji mamasını naparsam yapayım icmedi cünkü sizde 5. Aya kadar sütünüz varsa emzirin sonra ek gıdaya gecersiniz doktor bana tadım yaptır dedi ama mecburen pata küte corbalarla girdik ek gıdaya cünkü asla ama asla alerji mamasını icmiyodu
17zeynep lütfen tecrübeli yada bilgili olanlar yardımcı olabilir mi ona göre doktora başvuracağım çünkü birazdan anlatacağım şeyleri tek başına düşününce ne ben önemsedim nede çocuk doktorumuz dikkate aldı; daha ilk göbek bağımız kurumadı yakıldı 40 günlükken sonrasında göbek deliğimiz dermatit olmuş kremle geçirdik, bundan önce 28 günlük falanken kulak arkaları ıslak ıslak pişik gibi oldu yine bugünlere denk gelecek şekilde yüzünde kırmızı kırmızı sivilce gibi şeyler çıktı bizde babamız sakallı ondan oluyo zannettik hep ama ben bu sırada yemek olarak hiç sütsel yoğurtsal kuruyemişsek şeylere dikkat etmedim daha bebeğe vitamini geçsin diye avuç avuç fındık badem falan yedim ve daha 10 günlük gibiyken gaz krizlerimiz oldu mecburen gaz damlasına başladık ve kakamız baya sulu gürültülü ve sümüksü şuan 2 ay 20 günlük hala böyle ama şu sıralar artık yediklerime dikkat ediyorum ve gazsal olarak daha rahatız ama kakasının sıvı formu kaybolmadı. bilgilerinizi paylaşırsanız bende doktora şüphelerimden bahsederim çünkü yanılıyorsam yok yere test yaparlar
Tugceonrdml_ 17zeynep kakada mukus böyle yapışkan bir kıvam var mi gürültülü kaka da bir belirtidir gaz sorunuda belirtidir çoğu kolik bebeklerde alerji problemi oluyor zaten.
1cocuksevdasi 17zeynep benim de bebeğim 2 ay 11 günlük alerjiden şüphem vardı ama belirti yoktu şüphe ettiğim kısim da kakasinin hep sulu ve köpüklü olmasıydı doktora gittik bugün kaka testi verdik süt alerjisi denildi 2 hafta diyet yapıcam sonra tekrar bakacaklar inşallah geçer gider bir daha tekrarlamaz çok üzülüyorum ya ne zaman düzelir ki bu durum
Dlshnn3 İlk doğduğunda beni emmedi mamayla besleniyordu ilk 3 ay mukuslu kaka vardı bir ton test yapıldı kaka da çıkmadığı için bir doktor alerji yok dedi devam ettim mamaya ama ettikçe yüzde kızarmalar başldı 1 ay sonra aşırı kusmalar başladı en son dayanamadım başka bir doktora gittim alerjisi var bu çocuğun %100 dedi bu belirtilerle neocate baslatti içiyor çocuğum maşallah saydığım bütün belirtiler gitti kilo almaya başldı kilo da alamıyordu şimdi 9 aylık süt ürünleri yok hayatımızda 8. Ayda yoğurt verdim ağzı çok kötü kızardı yine ve ishal oldu vermiyorum şimfi mutlu bir bi çocuk ama diğer türlü sürekli kusarken ishalken çok huysuz mutsuz oluyor
Dlk55blt-rdvn Dlshnn3 diğer alerjik mamaları da denediniz mi biz aptamilin bir de nestle alfamino verdik asla içmedi sizin veridğinizi tadı daha mı iyi acaba
Dlshnn3 Hasretdenizz ben sadece ilk doğduğunda bir ay anne sütü verebildim alerjiyi geç atlatır ilk defa duydum doktorum inek sütünü hiç almazsa daha erken atlatır dedi benim çocuğum aşırı beyaz ve sarışın bir çocuk o yüzden bizim alerjiden kaynaklı bronşit astımımız var raporlu toz bir ilaç kullanıyoruz her akşam yattıgında yediğine koyuyorum yani bahar alerjisi polen alerjisi ne ararsan var bizde doktor beyaz bir çocuk olduğu için alerjileri geç atlatır dedi ablamda çok beyaz 24 yaşında hala alerjisi var süt alerjisi geçmiş ama 2 yaşındayken doktor da bize 2 yaşında geçer dedi en fazlaa öyle işte belki sizinki daha çabuk geçer beyaz değilse
Dlshnn3 Hasretdenizz süt veremiyorsan yapacak hiçbir şey yok üzülme mamaya alıştırmaya çalış çünkü alerji maması içeriği çok zengin bir mama benim çocuğum onunla kilo aldı kendine geldi gelişti diyebilirim sana sütümü içerken baya kilo kaybetmişti 6 ay üzerindeyse yarım bebe bisküvisi koymayı deneyebilirsin birde mamayı yaptıktan sonra ağzını 10 dakika açık tut kokusu gitsin inşallah alışır 🥺
Hasretdenizz Dlshnn3 4,5 aylık şuan , zar sor sağarak bu zamana kadar zorladım anne sütü aldı biraz ama hep mutsuz ve huzursuz bir bebekti maalesef, sarışın değil bebeğim kumral esmer diyebilirim sadeve beyaz tenli ama bunla alakası nedir anlayamadım
Dlshnn3 Hasretdenizz valla bende şaşırdım ama öyleymiş beyaz ve sarışın bebekler alerjik olurmuş beyaz tenliler beyaz şeylere alerjisi olurmuş süt yoğurt vs yani bende çocuk şaşırdım ilk doğduğunda bir doktor beyaz bu çocuk beyaz şeylere dikkat et özellikle ek gıda da demişti sonra başka doktora götürdüm aynı şeyi söyledi 3 doktor da
Dlshnn3 Hasretdenizz 9 aylık 76 cm 10 kg ekgıdaya çok düşkünüz ama biz günde 1 biberon falan mama alıyor suan