Mynameisugu Merhabalar abim diyaliz hastasi ayni zamanda seker hastasi haftada 3 gun diyalize giriyordu simdi periton diyaliz evde kendi yapicakmis karindan bir damar takildi simdi bunu yasayanlar var mi acaba bizi neler bekliyor bilgisi olan yazabilir mi avantaj ve dezavantaji nelerdir?
Nrkzy Mynameisugu benim dedem yıllarca bu şekilde diyaliz yaptı dikkat etmeniz gereken konu ortam steril olması lazım mikrop kapmaya çok müsait oluyor
whitemoon Mynameisugu periton diyalize göre daha iyidir yaşam ömrünü daha da uzatır diyaliz gibi kan değerleri çok inip yükselmez en çok korkulan ve sık karşılaşılan sorun enfeksiyon mmalesef hijyen kutallarını zatsn hemşireler anlatıyır önce eğitimden geçiyorlar sonra evde kendileri yapıyorlar kolay aslında bi zorluğu yok
Ahazize Geçmiş olsun. Eğer kişi kendi yapabiliyosa tabiiki evde periton yapması daha iyi . Ama sterilliğe çok dikkat etmesi lazım, enfeksiyon riski yüksek oluyo periton diyalizinde şeker hastalığıda varmış extra dikkat etmesi lazım bu yüzden .
whitemoon Avantaj tabiki mümkünse önce böbrek nakil tabiki en iyisidir sonra peritın diyalizi ve ev hemodiyalizi Klinik diyaliz hastane diyalizi yani en son çare olmalı
Mynameisugu whitemoon nakil de olamiyo seker hastasi oldugu icin tekrar yeni bonregede zarar verirmis seker ilaclari mecbur diyalize giriyo
Nrkzy Mynameisugu şuan hatırlamıyorum dedem 10 sene önce yapıyordu ama poşette bir sıvı oluyor onu takıyordu o bitene kadar bekliyordu günde 4 sefer falan yapıyordu sanırım