Kızlar merhaba,bebeğim 15 günlük. Çok şükür ilk kontrollerinde bir rahatsızlığı çıkmadı. Son birkaç gündür her yenidoğanda olan gazla mücadele ediyorduk. Sonra midesi geri tepmeye başladı. Anne sütüyle besleniyor. Kusmuyor ama yüzünü ekşitip kusucak gibi yapıyor oradan anlıyorum midesinin geri teptiğini. Reflü yatağında da yatırıyorum. Dün de burnu tıkanmıştı. Tüm doktor ve hemşirelerin önerdiği ve bir sakınca görmediği serum fizyolojik ile burnunu açtım. Sonra emzirdim ve bir güzel uyuttum. Ama işte hissiyat mı dersiniz ne derseniz deyin ben çok huzursuz uyudum. Anne yanı beşiğindeydi kızım 10 dakkada bir kalkıp kontrol ettim. Ve yan yatırdım. Çok şükür ki yan yatırmışım kızımı. sabaha karşı 5 gibi büyük bir çığlığıyla uyandım. Kızımın ağzında beyaz bir sıvımsı sümüğümsü birşey ve nefes almaya kusmaya çalışıyor çok korkunçtu. Hemen kucağıma alıp yüzüstü çevirdim rahatça çıkarsın diye. Ama kusamıyor. O sıvımsı şey havayolunu tıkıyor nefes alamıyor kızarıyor. O aşamada elimle ağzını açıp, yüzüstü havaya kaldırıp, sırtına vurmaktan başka yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Havayolunu açmak için eşim annem babam ben bütün ev halkı seferber olduk, bir 5-6 dakika böyle geçti. Eşime ambulans çağırmasını söyledim. Koskoca acıbademin ambulansı yenidoğana hizmet verecek doktorun ambulansta olmadığını kendi imkanlarımızla hastaneye gitsek daha iyi olacağını söyledi. Kızım biraz nefes almaya başlayınca hemen atladık Allahtan hastanemiz yakın mesafede. Yolda kızım iyice nefes alabiliyordu artık ve sakinleşmişti. Uyudu bile kucağımda. Hastaneye gittik. Doktor ciğerlerinde bir sıkıntı olmadığını söyledi. Burun tıkanıklığının aspiratör ve serum fizyolojikle açılması gerektiğini söyledi. Onun dışında bir sorunu yok dedi. Bu muayene bana tabi ki yeterli gelmedi. Şansımıza da bugün 15. Gün muayenesi vardı zaten. Kendi doktorumuza soracağız her şeyi. Midesinden gelen bir süt müydü tıkayan, yoksa serum fizyolojikten kalanlar mıydı yoksa balgam gibi bişey miydi anlayamadık çünkü köpük köpük çıktı, hepsinin de çıktığını sanmıyorum. Şimdi nefesinde bir sorun yok çok şükür ama sürekli tetikteyim ve kızım sürekli ağlıyor huzursuz mutsuz. Bugün doktor umarım güzel şeyler söyler kızım biraz rahatlar. Başına gelen var mı böyle şeyler? Gaz ve reflü herkesin problemi biliyorum ama böyle bir tıkanıklık beni çok korkuttu ömrümden 5 10 yıl gitmiştir heralde