Yk21 Öncelikle erken tanı ile çoook ilerleme kaydedeceksiniz buna emin olun , sizin desteğinizle konusmayi da öğrenecek okuma yazmayı da , kendi tuvaletini kendisi yapmayı da , öncelikle içinize sinen bir eğitim kurumu içinize sinen bir özel eğitim öğretmeni seçmelisiniz tecrübeli bir öğretmenle eğitim alması çok yararına olacaktır… Hangi sehirdesiniz onu da sorayım ? Bu cocuklarin yedi yirmidort eğitim alması gerekiyor ,yani eğitim evdede devam etmeli , anlatılacaklar o kdr uzunki sigdiramiyorum… Biz cerrahpaşa dr.ahmet Aydın a takipliydik, kendisi bize gluten ve kazein diyeti önermişti bu diyetten sonra kardeşimin öfke nöbetleri azalmıştı , anladikki sancısı gluten ve kazein tukettikce sancısı oluyordu ve öfke krizlerini daha da tetikliyordu… Otizm ve bağırsak ilişkisini araştırın derim ❤️ dil ve ağız kaslarının gelismesi için sürekli balon sisirmeyi , herhangi bir içeceği pipetle içmeyi tavsiye etmişti doktor öyle de yaptık , konuşması için elimizi tutup götürdüğünde her istediğini yapmıyorduk ne istiyorsun söyle diyorduk, refleksoloji masajı almıştık birde yine konuşabilmesi için, sonra kardeşim tek bir kelime bile konuşmazken şarkı söylemeye başladı hiç unutmuyorum kutu kutu pense elmamı yerse diye söylemişti şok olmuştum 🙏 sonrasında normal çocuklarda onerilmeyen ama özel gereksinimli çocuklarda bir mecburiyet olan ödül sistemiyle konuşmasi da ilerledi , insanlarla iletişim kurması daha zor olduğu için ilk etapta hayvanlarla iletişim kursun istedik ,eve kuş aldık ,her hafta at binmeye götürdük ,başlarda umursamiyordu ama sonraları kuşa civcive ilgi alaka göstermeye başladı ,biz goturmessek kendisi söylüyordu ata gidelim diye ,tabi bunlar bir anda olmadi, zaman ve sabır gerekti, buralara giderken yollarda ağlıyor kendini yerlere atıyor hepimizi çok yoruyordu ama sabrede sabrede alistirdik çok şükür ,evimizi tamamen ona göre dizayn ettik koltuklar da dahil tüm salonu boşaltmişti annem çünkü sürekli koşmak istiyordu rahat rahat koşsun enerjisini atsın diye , her yaz aylarca köyde kalmaya başladı annem bağ bahçede koşsun hayvanları görsün kalabalık ortamlara girsin diye ,tabi kolay olmuyordu hep bı ağlama hep bı mücadele 🥺 ama inanın sabrın sonu selamet oluyor , şimdi özel eğitim veren bir liseye gidiyor, 16 senedir biz bu işlerin peşindeyiz , onlarca otizmli çocuk tanıdım hepsi birbirinden zeki hepsinin birbirinden farklı yetenekleri var , bunu avutmak için söylemiyorum ,otizmden korkmayın diye söylüyorum , zor bı yolculuk ama düzlüğe çıkmak mümkün ❤️ mesajınızı geç gördüğüm için kusuruma bakmayin ❤️