MinniMe benim de oğlum geç konuştu, Anne baba dede dışında kelimesi yoktu. 28 aylık falandı kelimeler artmaya başladı.
Ben bi yerde duydum, bazı b3bekler kelimeleri sesleri nasıl çıkartacaklarını bilmiyorlar diye.. Benim ki de onlardan sanırım ki hep ıı ııhh diye kendini ifade etmeye çalışıyordu. Benn çok kitap okudum sürekli iletişim halindeydim ama hiç fayda etmedi belki de kaset misali kaydetti ama dışarı aktaramıyordu çocuk.
Taaki, oğlumla göz hizasına gelip dudaklarıma dikkat çekip kelimelerin hecelerin üzerine basa basa konuşmaya başladım, sonrasında kelimeler yavaş yavaş çıkmaya başladı 🤗
Çıkarabildiği kelimelerin üzerine, yakın başka kelimeler söyletmeye çalıştım derken baya açıldı konuşmaya başladı artık 🥲
Başka bi konu da o tek harfleri anlayıp da isteklerini hemen yerine getirmeyin az da olsa zorlayın kızınızı konuşması için ama inatlaşmadan ve çocuğunuzu kızdırmadan yapın bunu.. Siz onu anladıkça kolaya kaçacaktır 😶🌫️