Melis1706 şöyle açıklayayım bende sağlıkçıyım ambulansta çalışıyorum bu menenjit bakterisi normalde Türkiye’de yoktu zamanla mültecilerle birlikte iyice yayılım göstermeye başladı. Bazı ücra yerlerde mülteci sayısı az olduğu için doktorlar 12. yaşa kadar 2 doz bexceroyla konuyu kapatabilirsiniz diyorlar. Almanya’nın sağlık sisteminde de sadece tek doz 13. ayda olacak şekilde öneriyorlar. Bu tarz makaleleri okudukça ve hemşire arkadaşlarımdan duydukça karıştım bende. Bugün net bir şekilde aşı hemşiresiyle konuştum 3 doz nimenrix 3 doz bexcero yapılmalıymış 12. yaşa kadar da bexcero 2 doz olacak şekilde yapılmalıymış şuan sağlık sistemimizde bu şekilde uygulanmaya başlamış geçen yıllarda 4 doz bexcero yapılıyordu menveo da aklınızı karıştırmasın bazı hekimler 0-6 ayda menveo öneriyor bazıları nimenrix